کد خبر: 535966
تاریخ انتشار :

سخنگوی حزب اعتماد ملی: اگر تشکل‌های اصلاح‌طلب انتخابات را تحریم کنند، ما هم تبعیت می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که درباره نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس بیان می‌شود، گفت: به عنوان یک فعال سیاسی که عضو حزب اعتماد ملی هستم معتقدم که احزاب از جایگاه واقعی خودشان برخوردار نیستند و برای نهادینه کردن جایگاه احزاب باید نقش آنها در تصمیم‌گیری‌ها تقویت شود.
وی افزود: نقش احزاب در جریان اصلاحات در دو تشکل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تجمیع شده است. بنابراین اگر این تشکل‌‌ها به این جمع‌بندی برسند که به دلیل عدم تایید صلاحیت چهره‌های درجه یک جریان اصلاحات باید مشارکت مشروط یا تحریم انتخابات در دستور کار قرار گیرد تا پاسخگویی عملکرد نمایندگان به عهده اصلاح‌طلبان نیفتد، طبعا تمامی احزاب به این تصمیم پایبند خواهند بود.
سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: نگاه دیگری نیز در جریان اصلاحات وجود دارد مبنی بر این که بدون گذاشتن شرط، حضور فعالی در انتخابات داشته باشیم و در همین راستا به ساماندهی حوزه‌های انتخابیه‌ در سراسر کشور بپردازیم و با حداقل امکانات حضور پیدا کرده و در نهایت مسئولیت عملکرد چهره‌های درجه چندم خود را نیز به عهده بگیریم که من این گزینه را بیشتر به نفع اصلاح‌طلبان می‌دانم و معتقدم در گذشته هرگاه اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کردند، مشارکت حداکثری محقق نشده و در نتیجه نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه حاکمیت متضرر می‌شود. بنابراین دلیلی ندارد که اصلاح‌طلبان با عدم شرکت در انتخابات، پیش از شروع آن، شکستشان را به دست خودشان رقم بزنند.
گرامی‌مقدم با اشاره به انتقاد چهره‌‌های اصلاح‌طلب از عملکرد فراکسیون امید مجلس گفت: مشکل ما این است که آرزوی‌هایمان را با واقعیات اشتباه می‌گیریم و توقعات از فراکسیون امید را به قدری بالا می‌بریم که عملکرد اعضای این فراکسیون هیچگاه برای اصلاح‌طلبان قانع کننده نباشد. همین فراکسیون امید برای تصویب کنوانسیون‌های مرتبط با FATF تلاش‌های زیادی انجام داده و در راستای تامین منافع ملی اقدامات موثری داشته است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: اگر شورای نگهبان تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کند، آنوقت مسئولیت عدم حضور مردم در انتخابات نیز به عهده این شورا است ولی اینکه ما در اقدامی پیش‌دستانه به بهانه احتمال رد صلاحیت‌های چهره‌های اصلاح‌طلب بخواهیم انتخابات را تحریم کنیم، عملا باعث ناامیدی مردم شده‌ایم.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها