کد خبر: 536562
تاریخ انتشار :

تلاش آمریکا برای وادار کردن دیگر کشورها به نقض قطعنامه ۲۲۳۱

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای تاکید کرد که آمریکا اعضای سازمان ملل را تهدید می‌کند که یا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کند یا با تنبیه مواجه شوند.

در این بیانیه آمده است:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به نیویورک سفر کرد که با اعضای شورای امنیت ملاقات کند تا بر اساس ادعای نادرست وزارت خارجه آمریکا «اهمیت پاسخگو کردن ایران به خاطر عدم توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک» را خاطر نشان کند. به آمریکا یادآوری می‌شود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که آمریکا هم بانی آن بود و به اجماع تصویب شد، جایگزین همه قطعنامه‌های سابق شورای امنیت در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گردید و آن قطعنامه برجام را تأیید کرد.

پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای اش ذیل برجام تاکنون ۱۴ بار توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید شده است.

همین طور، برخلاف جعلیات و دروغ پراکنی آمریکا، هیچ یک از موشک‌های ایران "طراحی شده برای پرتاب تسلیحات هسته‌ای» نیستند و لذا، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به هیچ طریقی فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک متعارف جمهوری اسلامی ایران را محدود نمی‌کند.

در نتیجه، فعالیت‌های اینچنینی ایران غیرسازگار با قطعنامه نیستند بلکه خارج از چارچوب یا دایره صلاحیت قطعنامه قرار می‌گیرند.

اما آمریکا در نقض آشکار و جدی قطعنامه ۲۲۳۱ از برجام خارج شده است. بدتر اینکه، آمریکا به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت، بی شرمانه دیگر اعضای سازمان ملل را تهدید می‌کند که یا آن قطعنامه را نقض کنند یا با تنبیه مواجه شوند. این یک سیاست واقعاً مخرب و ریاکارانه است.

به جای تلاش برای انتشار اتهامات ساختگی و سو استفاده از شورای امنیت برای پیشبرد سیاست‌های بدخواهانه علیه ایران، مقامات آمریکایی باید مسئولانه بر اساس تعهدات بین المللی شأن عمل کنند و به اعضای شورای امنیت توضیح دهند که چرا کشورشان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می‌کند و چرا تلاش دارند دیگر دولت‌ها را وادارند که همان کار را بکنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها