کد خبر: 537456
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با نامه نیوز عنوان شد؛

حمایت جامعه روحانیت از تصمیم برجامی دولت/ مصباحی مقدم:گام‌های بعدی باید برگشت به غنی سازی 20 درصد و راه اندازی سریع آب سنگین اراک باشد

حمایت جامعه روحانیت از تصمیم برجامی دولت/ مصباحی مقدم:گام‌های بعدی باید برگشت به غنی سازی 20 درصد و راه اندازی سریع آب سنگین اراک باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره دیدگاه جامعه روحانیت به تصمیم برجامی ایران، به نامه نیوز گفت: اقدام رئیس جمهور، دولت محترم و بیانیه عالی شورای امنیت ملی در واکنش به تشدید تحریم های آمریکا و رفتار ضعیف و غیرمتعهدانه اروپا نسبت به برجام مورد تأیید، حمایت و پشتیبانی جامعه روحانیت مبارز است. جامعه روحانیت از این اقدام دولت تشکر می کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا با بهانه گیری اعلام کرده اولتیماتوم ایران را رد می کند، این موضعی غیرمعقول است و در جواب اروپایی ها باید گفت «ایران اولتیماتوم نداد بلکه برای اقدام اروپا که یک سال تعلل کرد، ضرب الاجل قرار داد.»

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه بیش از این نمی توان صبر کرد، یادآور شد: همین اقدام دولت ایران و شورای عالی امنیت ملی با تأخیر صورت گرفت، معتقدیم باید بعد خروج آمریکا از برجام خیلی زودتر واکنش نشان داده می شد.

وی درباره گام های بعدی ایران بعد از پایان مهلت 60 روزه اظهار کرد: آنچه بیشتر موجب می شود ما به نتایج مثبتی برسیم برگشت به غنی سازی 20 درصد است. غنی سازی 20 درصد حق ما و در چارچوب معاده ان پی تی است. ما باید به غنی سازی 20 درصد برگردیم. از این جهت تصور می کنیم اگر 60 روزی که دولت مهلت قرار داد، تمام شد، اولین گام باید برگشت به غنی سازی 20 درصد و گام بعدی راه اندازی سریع آب سنگین اراک باشد.

مصباحی مقدم درباره نقش سازمان ملل متحد یادآور شد: سازمان ملل نقشش در مقابل خروج آمریکا از برجام بسیار منفعل بود و متأسفانه بی طرف نیستند. سازمان ملل باید حمایت صریح و آشکار خود را از قطعنامه شورای امنیت در وفاداری همه طرف ها به پیمان چندجانبه برجام اعلام می کرد و به آمریکا درباره خروج از برجام تذکر می داد اما از این موضع عدول کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: سازمان ملل نباید هیچ اقدام جدیدی را در مقابل رفتار ایران انجام دهد چون صبر و تحمل ایران در مقابل تعلل های اروپا به سر آمده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی 14 مرتبه اعلام کرد «ایران پایبند به تعهدات خود بوده و از چارچوب برجام خارج نشده است» اما اقدام آمریکا و اروپا همه برخلاف معاهده برجام بود. از این جهت حق گرفتنی است و ما باید حق خود را بستانیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها