کد خبر: 537994
تاریخ انتشار :

یک سناتور آمریکایی خواستار شد: بازجویی از جان کری بخاطره ارتباط با ایران!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مارکو روبیو، سناتور آمریکایی، روز دوشنبه نامه‌ای به ویلیام بار، دادستان کل آمریکا نوشته و در این نامه درخواست کرده است تا درباره موضوع نقض قانون لوگان توسط جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا تحقیق شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیراً ادعا کرده که جان کری "گفت‌گوهایی مخفیانه" با ایران داشته و "سعی کرده است تا مخفیانه توافق هسته‌ای را نجات دهد. "
مارکو روبیو در این نامه مطرح کرد: همان‌طور که می‌دانید اقدامات جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از زمان ترک سمت به دلیل اینکه به توافق هسته‌ای مربوط بوده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته شده. مردم آمریکا سزاوار آن هستند که بدانند قوانین کشورشان علیرغم جایگاه سابق هر شخصی اجرا می‌شوند یا خیر. وزارت دادگستری باید تصمیم بگیرد که آیا اقدامات اخیر جان کری که به برنامه جامع اقدام عمل مشترک [برجام] مربوط هستند به طور بالقوه قانون لوگان یا قانون آشکار سازی ارتباط مقامات رسمی کشور با حکومت‌های خارجی را نقض می‌کند یا خیر.
بر اساس قانون لوگان هر شهروند (یا مقام غیرمسئول) آمریکایی، اگر بدون اجازه مقامات این کشور با کشور متخاصم رابطه برقرار کند و یا در سیاست خارجی کشورش دخالت کند مجرم محسوب می‌شود.
روبیو پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ درخواست جلساتی برای بازجویی جان کری را از دادستان کل آمریکا داشته است.
دونالد ترامپ به دنبال اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود اظهار کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم این است که آنها با من تماس بگیرند اما جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری به آنها می‌گوید که تماس نگیرند. این کار نقض قانون لوگان است.
پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان نیز به دنبال این ادعای دونالد ترامپ علیه جان کری به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به جان کری مطرح کرد که وی از زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد، که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج می‌شود، با مقامات ایران صحبتی نکرده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها