کد خبر: 540089
تاریخ انتشار :

آیت الله اراکی: مسئله فلسطین نماد مقاومت جهانی در برابر جریان سرمایه داری حاکم بر دنیاست

آیت الله اراکی: مسئله فلسطین نماد مقاومت جهانی در برابر جریان سرمایه داری حاکم بر دنیاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، آیت الله اراکی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در مصلی بیت المقدس اراک با بیان اینکه امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را بعنوان روز همبستگی با ملت فلسطین و همبستگی جامعه اسلامی و همبستگی آزادیخواهان جهان در راستای آزادی فلسطین و مقابله با استکبار جهانی و نقشه های شوم آن تحت عنوان روز قدس نامگذاری کردند، افزود: در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی، هر ساله روز قدس با استحکام، شور و گستردگی در ایران و اکثر کشورهای جهان برپا می شود.

وی اظهار کرد: حضور مردم در این راهپیمایی در حال گسترش است و امسال حضور گسترده تر مردم را در این راهپیمایی شاهدیم. این حضور نشان میدهد، اراده ملت‌ها برای حمایت از فلسطین تا پیروزی کامل، اراده مستحکمی است و توطئه های دشمن در سستی این اراده کارساز نیست.

اراکی گفت: مسئله قدس محدود به حدود جغرافیایی فلسطین یا منطقه ما نیست، داستان قدس داستان مقابله با استکبار جهانی است. سالهاست که شاهدیم که در سراسر جهان، قدرتی با پشتوانه سرمایه و سرمایه داران خونخوار جهانی درصدد است که تمام مقدرات جهان را در اختیار بگیرد و سیاست، اقتصاد و سیاست دنیا را قبضه کند و قدرت نظامی نیز در اختیار آنها باشد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز شاهد هستیم، شکل گیری چنین جریانی است و در حقیقت راهپیمایی روز قدس و انسجام ملت‌ها در این روز علیه چنین جریانی است، گفت: امروز جریان سرمایه‌داری در جهان حکومت می‌کند و علم و اقتصاد دنیا را در راه اهدافش بکار گرفته و قدرت نظامی و سیاسی را در راه تحقق اهدافش در اختیار میگیرد، این جریان سرمایه داری در تعداد انگشت شماری از سرمایه داران خونخوار زالو صفتی خلاصه میشود که تمام سرنوشت اقتصاد دنیا را در قبضه اختیار گرفتهاند.

اراکی گفت: مبارزه آنان با ایران به این دلیل است که ایران و ملت ایران پیشتاز مبارزه با این جریان خطرناک است که برای همه جهان تهدیدی خطرناک محسوب می شود. تنها ما نیستیم که از این خطر آزار می‌بینیم و تهدید می شویم، جنگ آمریکا با چین و روسیه و ونزوئلا و کره شمالی و بسیاری کشورهای آزادیخواه نیز روی همین حساب است.

وی تاکید کرد: ملت آمریکا باید این نکته را بدانند. رسانه‌ها و مسئولان ما این پیام را به ملت آمریکا بدهند که آنچه آمریکا انجام میدهد، در خدمت مشتی سرمایه دار انگشت شمار است که حتی ملت آمریکا را هم گروگان گرفتهاند. امروز در آمریکا فقر گستردهای وجود دارد و این شرایط تنها به آمریکا محدود نمیشود و در تمام کشورهایی که محور سرمایه داری جهان هستند مثل انگلیس و فرانسه نیز فقر گستردهای وجود دارد. اتفاقاتی که امروز در فرانسه رخ می دهد یا چند سال پیش تحت عنوان جنبش ۹۹ درصدی در آمریکا شاهد بودیم، اتفاقاتی عادی نیستند.

اراکی با تاکید بر اینکه رسانههای ما باید از لاک دفاع بیرون بیایند و به تهاجم علیه آمریکا و سیاست های سردرمداران آن بپردازند افزود: ایده، اندیشه و راه و روشی که ما داریم به نفع ملل دنیا و ملت آمریکاست. سوال اینجاست که چرا آمریکا باید امروز از بدهکارترین کشورهای جهان باشد، آیا مردم آمریکا می‌دانند که دولتمردان آنها با چاپ اسکناس بی پشتوانه ثروت مردم دنیا را میمکند؟

وی با بیان اینکه این وضعیت ادامه نخواهد یافت و سنت های حاکم بر جوامع بشری این جریان را بر نخواهند تافت گفت: قطعاً یک جریان بینالمللی علیه جریان سرمایه داری در آستانه پیدایش است و آنچه در ایران و محور مقاومت و کل جهان در حال پیدایش است ایجاد یک جریان جهانی علیه این سرمایه داری خونخواری است که همه ملت‌های جهان را تحت فشار قرار داده و به فقر دچار می کند. ثروت های دنیا برای تمام مردم دنیا کفایت می کند. طبق آنچه در قرآن آمده خداوند ثروت، رزق و نیاز مردم دنیا را در حد رفاه مردم در زمین بوجود آورده و اگر عدالت برپا شود فقیری در جهان نخواهد بود و سرمایهدارهای شکم پر بی رحم را نخواهیم داشت که در کنار آنها امواجی از فقرا زندگی کنند.

اراکی گفت: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد نمادی از مبارزه علیه این قدرت حاکم بر سرنوشت جهان است و در واقع شکل گیری جبهه مقاومتی است که فلسطین نماد آن است.

وی با بیان اینکه ترامپ اعلام کرد رسماً طرفدار قدرت هایی هستیم که سرمایه داری را تقویت می کنند گفت: آنها در گذشته جرئت اعلام این موضع خود را نداشتند اما امروز گستاخ شده‌اند و رسماً اعلام می کنند که برای نابودی جبهه ضد سرمایه داری تلاش می کنند و رسانه ها، اندیشمندان، دانشگاهیان و متفکران ما باید این مسئله را برجسته کرده و تحلیل کنند تا مردم بدانند که چه جریانی امروز در حال رخ دادن است.

اراکی افزود: مسئله فلسطین امروز مسئله شکل گیری یک مقاومت جهانی ذر برابر آمریکا، استکبار جهانی و سرمایه داری حاکم بر دنیاست و این جریان مقاومت، مسئله فلسطین را به عنوان نماد مقابله با سرمایه داری حاکم بر جهان شعار خود قرار داده و دور این محور می چرخد و از این محور به عنوان اهرمی برای شکست سرمایه داری حاکم بر جهان استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سوره مبارکه اسرا خداوند به سفر پیامبر از مسجدالحرام به مسجدالاقصی اشاره می کند و این سفر نشانگر حرکت و جنبشی است که از مکه آغاز می شود و در مسجدالاقصی به پیروزی نهایی می رسد گفت: سفر پیامبر اکرم تنها سفری آسمانی نبود و ایشان همه حوادث آینده جهان اسلام تا دولت مهدی (عج) مشاهده کردند. این سفر عجیب تاریخی در تاریخ بشر نظیر ندارد و جنبه های بسیاری دارد. این سفر دو بخش دنیایی و آخرتی دارد.

اراکی افزود: بخش اول این سفر آغازش مکه و مسجدالحرام و انجامش مسجدالاقصی و بخش دوم، از مسجدالاقصی به آسمان است. در این بخش رسول اکرم با همه انبیا ملاقات کردند و همه انبیا پشت سر ایشان نماز خوانده اند. یکی از آیات سوره آل عمران به همین مناسبت نازل شده و در آن اشاره شده است که خدواند از همه پیامبران پیمان گرفت که همگی باید به رسول خاتم ایمان بیاورید، لذا مسیحیت حقیقی و راستین، مسیحیت پیرو محمد (ص) است و اگر یک مسیحی بگوید او را قبول ندارم تابع مسیح نیست، چون مسیح (ع) پیرو رسول خداست.

وی با بیان اینکه خداوند از پیامبران برای یاری رسول خدا پیمان گرفت، تصریح کرد: لذا برای وفای به همین پیمان است که بنا بر آنچه در همه روایات آمده است، سرانجام مسیح (ع) در روزی باز می گردد که امام زمان (عج) بهمراه یارانش در مسجدالاقصی اعلام حکومت جهانی می کنند و حضرت عیسی (ع) به یاری امام زمان (عج) می شتابد و نماز را به امامت ایشان اقامه و از ایشان تبعیت می کند.

وی اظهار کرد: این جریان عجیب که از مسلمات جریانات تاریخ ماست و جای شک و شبهه ندارد، در حقیقیت وفای به این پیمان است. مسیح به عنوان نماینده تمام پیامبران پیش از رسول خدا باز می گردد و به یاری امام زمام می شتابد و از روایات استفاده می‌شود که فرمانده کل نیروهای امام زمان (عج) حضرت مسیح است و اوست که ریشه صهیونیست ها را تحت رهبری حضرت مهدی (عج) برخواهد کند، لذا جریان سوره اسرا جریان مهمی است و آیات آغازین آن جریان مهمی را در جامعه بشری گوشزد می کند تا به آنجا می رسد که قرآن کریم به یهودیان اخطار میدهد و می گوید دو بار در زمین فساد خواهید کرد، فساد شما هر دو بار ریشه کن خواهد شد و اگر وعده ریشه کن کردن فساد دوم شما فرا برسد روی شما سیاه خواهد شد. یاران امام زمان (عج) مسجد الاقصی را فتح کرده و آنجا نماز برپا می دارند و ساختار فساد شما و بنیادهای ستمگرانه شما را در هم خواهند کوبید و این وعده الهی است.

اراکی افزود: ما در روز قدس جمع می‌شویم که اولاً به حضرت ولیعصر (عج) اعلام کنیم که همه ما ملت ایران هرچند تحریم شویم، جوانان ما را بکشند و تهدید شویم و ناوهای جنگی آنها به منطقه ما بیایند و توطئه کنند، دست از یاری شما بر نمی داریم و بر پیمانی که با شما بسته ایم، پایداریم و تا برافراشته شدن پرچم دین شما در جهان از این پیمان بازنخواهیم گشت.

وی با بیان اینکه اعلام پایداری بر پیمانی که با حضرت ولیعصر (عج) بستیم اولین پیام این راهپیمایی است، افزود: پیام دوم خطاب به امام، رهبری، شهدا و خانواده های آنهاست که بدانید این ملت بر سر پیمانی که با شما بسته پایدار خواهد بود و خسته نمیشوند و دشمن را خسته خواهد کرد. ما ۱۴۰۰ سال است پای جبهه علی (ع) ایستاده‌ایم و در این پیمان ثابت قدم هستیم و مطمئن هستیم که پیروزی از آن ماست.

اراکی گفت: پیام سوم اینست که دشمن بداند این ملت متحد است و توطئه‌هایی که برای ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان، مردم و دولت، و مردم و رهبری دنبال می شود، بی اثر و شکست خورده است و این حضور یکپارچه ملت ما در راهپیمایی روز قدس با زبان روزه نشانگر آن است که این ملت صبور است و سختیها را تحمل کرده و زیر بار ننگ دشمن نخواهد رفت.

وی افزود: همه اقشار این ملت یکپارچه برای دفاع از اهداف انقلاب پشت سر رهبری ایستاده و این وحدت دچار شکاف نشده و تا پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

اراکی پیام بعدی این راهپیمایی را خطاب به مسئولان دانست و گفت: معتقدیم مسئولان از بطن مردم انتخاب شده‌اند ولی مسئولان باید به اهمیت مسئولیت خود پی ببرند. سفارش‌ها، توصیه ها و دستورات مقام معظم رهبری مهم است. مسئولان باید بدانند شرایط کشور عادی نیست و لازم است اولاً تلاش شان را مضاعف کرده و کار جهادی کنند و از طرفی با اقشار مختلف مردم پیوند خود را محکم کرده و ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشند تا تلاش و همت شان مضاعف شده و تدبیرشان قوی تر شده و با پیچیدگی مشکلات مردم آشناتر شوند.

وی خاطرنشان کرد: این نزدیکی باعث می شود که مردم نیز احساس کنند، مسئولان پشتوانه آنها هستند و آنها را درک می کنند و باور به این مهم برای مردم آرامش بخش است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها