کد خبر: 540097
تاریخ انتشار :

منوچهر متکی: معامله قرن محکوم به شكست است

منوچهر متکی: معامله قرن محکوم به شكست است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، منوچهر متکی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه قزوین که به مناسبت روز قدس برگزار شد، تصریح کرد: از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی شکل گرفت، برنامه‌ریزی جدیدی برای این رژیم به عمل آمد که چند هدف را دنبال می‌کرد و در رأس آن مشروعیت بخشی به این رژیم قرار داشت.

وی اظهار کرد: از ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۹ در مدت سی‌ویک سال رژیم صهیونیستی تحت حمایت حامیان غربی، انگلیس، آمریکا و اروپا بود و آن‌ها تلاش کردند که این رژیم به‌عنوان قدرت برتر منطقه نهادینه شود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز یک دوره چهل‌ساله را گذراندند تا شکل‌گیری این نطفه حرام را نهایی کنند که این رژیم مثل بقیه یک رژیم معمولی است، در این راستا بیشترین حمایت‌ها و بیشترین دفاع نظامی را از این رژیم انجام دادند. تلاش‌های فراوانی برای حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفت، با پیروزی انقلاب اسلامی برگ برنده‌ای را زمین زدند و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را به میز مذاکره کشاندند و قراردادی را امضا کردند.

وی بیان کرد: کلینتون گفت پنج سال دیگر مسئله فلسطین حل می‌شود، از سال ۱۹۹۳ بیانیه «اسلو» را امضا کردند، در همان سال سفری به عربستان داشتند و بیان کردند تا ۱۹۹۸ موضوع فلسطین حل نهایی می‌شود. سال‌ها بعد بوش به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا گفت در سال ۲۰۰۸ مسئله فلسطین حل نهایی می‌شود، همان زمان سردمداران رژیم صهیونیستی گفتند حل نمی‌شود.

وزیر اسبق امور خارجه اظهار کرد: اوباما نیز در سال اول رئیس‌جمهوری خود گفت تا سال آینده مسئله فلسطین را نهایی می‌کنیم، از سال ۱۹۶۷ تاکنون سازش را آغاز کردند اما نتوانستند مسئله را حل کنند. سران رژیم صهیونیستی پیمان اسلو را امضا کردند سال‌ها بعد نیز دوباره با همان هدف کشورها را جمع کردند تا برای حل مسائل خاورمیانه فلسطین را حذف کنند اما حل مسئله فلسطین خیال باطل است.

وی بیان کرد: ترامپ محصول دو دهه شکست سیاست آمریکایی است، آمریکایی‌ها هر روز در جبهه‌های مختلف با شکست روبه‌رو می‌شوند. برای جنگ در افغانستان گفتند چندروزه حل می‌شود اما ۱۷ سال است که در افغانستان هستند، مردم آمریکا نیز آمریکا را شکست‌خورده می‌دانند. بعد از افغانستان نیز به عراق حمله کردند اما پیروز نشدند، در یمن و سوریه نیز همین اتفاق افتاد. ترامپ را انتخاب کردند تا چهره جدیدی از آمریکا نشان دهند و می‌خواهند رهبری آمریکا بر جهان را برگردانند، ترامپ طی دو سال گذشته چهار موضوع را مطرح کرده است. وی بیان کرد: آسیای غربی، کره شمالی، ونزوئلا و تقابل با جمهوری اسلامی در دستور کار ترامپ قرار دارد، ترامپ همه نظریه‌پردازان خود را جمع کرد تا شعار «معامله قرن» را مطرح کند؛ او می‌خواهد طی جلسه‌ای در ۲۰ روز آینده مشکل فلسطین را در بحرین حل کنند.در فلسطین دو مجموعه داریم یکی با شعار مقاومت که شامل گروه‌های مبارز است که مقاومت را در دستور کار خود قرار دادند، جریان دیگر به دنبال حل مسئله هستند.

وزیر اسبق امور خارجه اظهار کرد: سازمان آزادی‌بخش و رئیس تشکلات خودگران اعلام کرده‌اند معامله قرن معامله ننگ است و ما شرکت نمی‌کنیم؛‌در واقع معامله قرن، افتضاح قرن و شکست از پیش محکوم است که به نتیجه نخواهد رسید. آیا مسئله فلسطین چشم‌اندازی روشن دارد و افقی برای آن دیده می‌شود؟ یا تنفر نسبت به رژیم صهیونیستی وجود دارد که صدسال است تلاش می‌کنند این رژیم را یک کشور معمولی معرفی کنند و مشروعیت ببخشند. اسرائیل قطعاً پیروز جنگ نخواهد بود مثل رویه‌ای که در ۷۰ سال گذشته داشت، امروز مقاومت زنده است.

وی بیان کرد: ترامپ گفته مسئله ما صرفاً صلاح هسته‌ای است در حالی که این حرف در سال ۱۳۸۲ شمسی با طراحی منافقین آمریکایی علیه ایران مطرح شد. ۱۲ سال مذاکرات مختلفی داشتیم که نتیجه آن شد برجام، اما چهار سال است که نتیجه نداشت و برجام اجرایی نشده است. اقتصاد مقاومتی حجت شرعی است ما بر اساس اعتقاد میگوییم، اگر همین تبعیت خالصانه و مؤمنانه ملت ایران سرلوحه کار و عمل مسئولین باشد اقتصاد مقاومتی راهگشاست.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری افق‌ها را روشن می‌بیند کسانی که منصفانه و کارشناسانه موضوعات را می‌بینند حتی بر اساس تجربه می‌دانند که افق روشن است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها