کد خبر: 540188
تاریخ انتشار :

رصد ویژه رسانه‌ها، ۱۱ خرداد ۹۸

از تقاضای نجفی برای دلجویی از پسر همسر دومش تا تأیید تابعیت فرزندان زنان ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، امروز نیز اخبار متنوعی از حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه افکارعمومی را به خود جلب کرد که البته همچنان اخبار مربوط به پرونده محمدعلی نجفی و مواضع مقامات ایران و آمریکا در مرکز توجه هستند.

دو موضع مهم از سخنگوی شورای نگهبان

توئیت اول صبح عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قریب به اتفاق رسانه ها انعکاس یافت، او در این توئیت نوشت «محاکمه به دلیل دروغگویی در تبلیغات انتخاباتی! بوریس جانسون به دلیل دروغگویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است.موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را باز گذاشته است.»

همچنین خبر تأیید کلیات لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی در شورای نگهبان نیز از دیگر خبرهای مهم روز محسوب می شد.

مواضع محکم حزب الله در قبال جنگ طلبان منطقه ای

در حوزه سیاست خارجی مواضع جدید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در صدر اخبار صبح امروز این حوزه قرار داشت. جنگ طلبان منطقه را خطاب قرار داد و اعلام کرد: هرگونه جنگ علیه ایران، سبب خواهد شد تا اسرائیل و آل سعود بهای آن را بپردازند.

تمنای وزیر خارجه آمریکا از آلمان

همچنین پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های ضد ایرانی کشورش و در راستای سیاست‌های مخرب گروه ب خواستار اقدامات بیشتر آلمان علیه ایران شد. اما پاسخ آلمان جالب بود. وزیر خارجه آلمان گفت ما و آمریکا در موضوع ایران راه‌های متفاوتی را می‌رویم.

ادعای وکیل نجفی

در حوزه اجتماعی مهمترین خبر ادعای علیزاده طباطبایی وکیل نجفی بود که گفت: «فیلمی که تلویزیون پخش کرد، مربوط به زمان شهردار بودن نجفی و بازدیدش از پلیس بود؛ صداوسیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد که باعث تخریب نجفی شد. خواستیم از خبرنگار شکایت کنیم اما نجفی قبول نکرد. موکلم گفت واقعیت‌ها کم‌کم رو می‌شود.» این صحبت واکنش های مثبت و منفی بسیاری در رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب داشت.

او در صحبت های دیگیری اعلام کرد:نجفی از طریق ترمینال و با استفاده از اتوبوس راهی قم شده بود. نجفی درخواست داشت که دلجویی از خانواده و پسر همسر دومش صورت گیرد؛ دلجویی از طرف خانواده او انجام شد.

عذرخواهی پلیس

همچنین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ما برخی از انتقادات در پرونده آقای نجفی را می‌پذیریم و رد نمی‌کنیم، ممکن است مأموران ما نیز اشتباهاتی داشته باشند و اگر مردم احساس می‌کنند که ما اشتباهی کردیم، عذرخواهی می‌کنیم.

مخالفت فرمانداری تهران با طرح «حیات شبانه»

خبر دیگری این حوزه مربوط به فوت کارها بود. مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: فرمانداری با مصوبه شورا درخصوص طرح «حیات شبانه» مخالفت کرده است و طرح دیگری را با عنوانی متفاوت در ماه مبارک رمضان به صورت آزمایشی اجرایی کرده ایم.

ادامه محاکمه جعبه سیاه بابک زنجانی

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات «علیرضا زیبا حالت منفرد» معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی نیز صبح امروز (شنبه) - ۱۱ خردادماه - به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

او در جریان این محاکمه با بیان اینکه قربانی اقدامات زنجانی است، گفت: در کیفرخواست صادره نام ۲۸ شخصیت حقیقی و ۱۶ شخصیت حقوقی برده شده که براساس اظهارات متناقض آنها نتیجه دیگری نادرست در رابطه با بنده گرفته شده است. زنجانی همان وزرا، شرکت نیکو، مدیرعامل وقت سازمان تأمین اجتماعی را فریب داد، من را هم فریب داد.

بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و هلندی در پارتی مختلط شبانه در تهران

دو دیپلمات اروپایی که بامداد روز گذشته (جمعه) در یک پارتی مختلط شبانه در تهران شرکت کرده بودند، بازداشت و پس از احراز هویت آزاد شدند. این پارتی با حضور تعدادی نسبتا زیاد و به صورت مختلط در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

جلسه دادگاه محمدرضا خاتمی

سومین دادگاه رسیدگی به اتهامات سید محمدرضا خاتمی صبح امروز ۱۱ خرداد در ساختمان شماره دو قوه قضاییه برگزار شد. خاتمی نخستین بار ۱۸ اسفند ۹۷ به دلیل اظهاراتش در ارتباط با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم به دادگاه اظهار شد که به دلایلی دادگاه برگزار نشد. جلسه دوم رسیدگی به اتهامات این فعال سیاسی هم در تاریخ دهم اردیبهشت امروز برگزار شد.

توزیع کوپنی نداریم

وزارت صنعت اعلام کرد «برنامه‌ای برای توزیع کوپنی کالاهای اساسی نداریم؛ کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد.قیمت گوشت واقعی است؛ بازار شکر به زودی آرام می‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها