کد خبر: 540466
تاریخ انتشار :

رصد ویژه رسانه‌ها ۱۳ خرداد ۹۸

از حاشیه‌های سیاسی فینال جام حذفی تا اعلام جرم علیه معاون روحانی

از حاشیه‌های سیاسی فینال جام حذفی تا اعلام جرم علیه معاون روحانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز: ادامه واکنش ها به نحوه برگزاری بد و پرحاشیه بازی پرسپولیس و داماش در ساعات ابتدایی صبح امروز پررنگ بود. علاوه بر مسئولان و بازیکنان دو باشگاه، چند نماینده مجلس و وزارت ورزش و جوانان انتقادهای تندی را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داشتند و از تدابیر ضعیف آنها به شدت گلایه مند بودند.

وزیر ورزش زیر تیغ استیضاح

اما با همه این اصاف گویا بهارستانی ها وزیر ورزش و جوانان را مقصر اتفاقات می شناسند. سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه محورهای متعددی در بندهای استیضاح سلطانی‌فر وجود دارد، گفت: سفرهای متعدد خارجی مدیران این وزارتخانه، حیف و میل بودجه و رها شدن حوزه جوانان و ذبح اخلاق در ورزش مهم‌ترین این محورهاست.

3 خبر مهم بین الملل

در حوزه بین الملل نیز همچنان حرف و حدیث ها درباره دو اجلاس مکه ادامه داشت. قطر بعد از عراق و فلسطین نا خرسندی خود را از بیانیه های پایانی اعلام کرد و عربستان، امارات و بحرین به این موضع قطر واکنش نشان دادند. به نظر می رسد هر چه زمان می گذرد برخلاف تصور مقامات ریاض، دو اجلاس بیشتر موجب شکاف در بین کشورهای عرب شد تا آنکه بخواهد دیدگاه های آنها را تقویت کند.

خبر مهم دیگر در حوزه بین الملل دستیابی واشنگتن پست به فایل صوتی جلسه پشت درهای بسته پومپئو با سران یهودی بود. این فایل صوتی حکایت از آن می کند که وزیر خارجه آمریکا به «معامله قرن» خوشبین نیست؛ او گفته این طرح، ۹ نکته بد و ۲ نکته خوب دارد بنابراین این توهم را نداریم که پس از رونمایی، همه به ما بگویند مراسم امضای توافق کجاست که برویم»

خبر سوم که در رسانه ها انعکاس عمومی داشت، تيراندازي مقابل کاخ سفيد بود. طبق اعلام خبرگزاری شین هوا نیروهای امنيتي به فردی نزدیک کاخ سفید تیراندازی کردند، این فرد وارد منطقه ممنوعه در شمال کاخ سفید شده بود.

چهارشنبه عیدفطر است

با وجود شایعاتی که مطرح می شود رمضان امسال امکان دارد 30 روزه باشد اما حجت الاسلام موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال رصد ماه شوال را برعهده دارند و براساس نظرهای کارشناسی، غروب سه شنبه هلال ماه شوال رویت خواهد شد.

پیوستن لندن به جمع میانجی‌ها

اگر تا دیروز عراق، ژاپن، عمان و سوئیس برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا آستین بالا زدند، امروز انگلیس وارد گود شد و گفت درباره کاهش تنش با ایران و آمریکا مذاکره می‌کند و تلاش خود را برای زنده نگه داشتن برجام به کار می‌بندد.

وزیر خارجه سوئیس پس از دیدار با پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا گفت: از آمریکا تقاضا داریم که امکان خرید برخی کالاهای ضروری برای ایران فراهم شود. ما می‌خواهیم مردم عادی برای تامین نیازهای اساسی خود دچار زحمت نشوند.

آلارم برجامی آژانس بین المللی انرژی اتمی

البته لندن تنها مرجع نبود که امروز درباره حفظ برجام هشدار داد، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد «فقط ۲۹ کیلوگرم تا عبور از خط قرمز برجام باقی است. مقدار تولید اورانیوم غنی‌شده در نطنز و آب سنگین در اراک برای عبور از سقف‌های تعیین شده در برجام ضمن سرعت گرفتن از روندی منطقی برخوردار است».

کنایه روزنامه اصولگرا به ادعای محمدرضا خاتمی

واکنش ها و پاسخ ها به ادعاهای محمدرضا خاتمی در دادگاه روز شنبه تمامی ندارد. امروز روزنامه جوان گزارشی در این باره نوشت. در این گزارش آمده است «محمدرضا خاتمی و تیمی که موسوی را به خاک سیاه نشاندند، ژست حق به جانب گرفته‌اند. راهبرد او بچه‌گانه است. جناب خاتمی اسامی تعدادی از شخصیت‌های اصولگرا و سپاهی ناهمسو با احمدی‌نژاد را به قاضی می‌دهد که این‌ها را بخواهید و از آنان سؤال کنید».

3 خبر و 3 ادعای جدید درباره نجفی

درحالی که وکیل محمدعلی نجفی ادعا کرده بود تحقیقات هنوز ادامه دارد و کیفرخواست صادر نشده است. بعد از پایان تحقیقات، نجفی در کمتر از ۷ روز از بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران به زندان اوین انتقال داده شد.

دادستان تهران اعلام کرد «کیفرخواست محمدعلی نجفی صادر شد و اولیای دم تقاضای قصاص کردند». سخنگوی قوه قضائیه هم گفت «پرونده قتل «میترا استاد» اول هفته آینده به دادگاه کیفری ارجاع می‌شود».

علی مطهری درباره نجفی ادعا کرد: پس از آمدن ندایی از سوی رهبری، صداسیما دست از عمل ناجوانمردانه خود در قبال نجفی برداشت. تا پیش از آن، با ذوق‌زدگی مشغول ضربه زدن به رقیب سیاسی بود. ظاهراً خود مسئولان این سازمان قبح این گونه رفتارها را درک نمی‌کنند؛ حتما باید ندایی از بالا برسد.

همچنین کرباسچی مدعی شد: ما با نجفی دوست و رفيق بوديم و خودم هم قبل از پذيرش مسووليت و هم بعد از پذيرش مسووليت توصيه كردم كه قبول شهرداري تهران به مصلحت ايشان نيست اما ما از موضع دوستي اين توصيه را داشتيم نه سياسي وگرنه دشمني با ايشان نداشتيم.

برادر میترا استاد هم این ادعا را مطرح کرد که «علت قتل خواهرش مصاحبه‌ای بود که او میخواست انجام دهد. او گفت «قتل خواهرم دلایل کاملا خانوادگی دارد. خیلی مسائل هست که می‌دانم؛ اما حالا وقت گفتنش نیست ؛ بعد از صدور حکم درباره آن صحبت خواهم کرد».

بازگشت دلار به کانال 12 هزار تومان

همزمان با سفر رئیس کل بانک مرکزی به کره شمالی روند نزولی قیمت دلار ادامه پیدا کرد و وارد 12 هزار تومان شد.

ترافیک سنگین در جاده چالوس

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از ترافیک سنگین در دو محور پرتردد استان خبر داد و گفت که در حال حاضر محور کرج- قزوین، تهران -کرج و کرج -چالوس دارای ترافیک سنگین است. در محور کرج چالوس محدوده پل خواب و گچسر تا کندوان تردد خودروها به کندی انجام می‌شود.

اعلام جرم علیه معاون روحانی

دادستان شهرستان بندرترکمن از اعلام جرم علیه رئیس سازمان محیط زیست کشور در رابطه با طرح گردشگری آشوراده خبر داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها