کد خبر: 540968
تاریخ انتشار :

ابطحی: تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی بدون درنظرگرفتن مسائل جناحی و سیاسی انجام شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها اشاره داشتند در اجرای اصل ۴۴، استفاده از توان بخش خصوصی و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و تعاونی بدون نظارت و مکانیسم‌های قانونی نه تنها به نفع اقتصاد نبوده و نیست، بلکه به ضرر اقتصاد هم هست و شاهد آن همین مواردی است که امروز در رسانه‌ها و مجلس پیگیر آن هستیم که نهایتا به کلید خوردن تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی انجامید.
وی افزود: کسانی که باید در بحث خصوصی‌سازی دلسوزانه کار می‌کردند، متأسفانه از این نمد برای خودشان کلاه دوختند و فشار زیادی را برای کارگران وارد کردند و در بعضی موارد قانون را دور زدند. با وجود اینکه باید پنج سال نیروهای خود را نگه می‌داشتند این کار را نکردند و کارگران را بیرون کردند، آهن‌آلات کارخانه را فروختند و زمین را تغییر کاربری دادند و فروختند.
عضو عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: در جریان این خصوصی‌سازی‌ها هزاران میلیارد تومان رانت نصیب بعضی از افراد شد، این افراد همان کسانی هستند که دستی در سرمایه بخش خصوصی دارند و دستی هم در دولت داشتند و دیدیم شخص رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم از این خصوصی‌سازی‌ها بهره‌برداری‌هایی داشت که درنهایت به ممنوع‌الخروج شدن وی انجامید.
ابطحی خاطرنشان کرد: با کمال تعجب دیدیم علی‌رغم ممنوع‌الخروج شدن رئیس سازمان خصوصی‌سازی، آقای رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و دیگران که باید رئیس سازمان خصوصی‌سازی را با این وضعیت تغییر می‌دادند، مثل اینکه دچار قحط‌الرجال شدند، همچنان آقای پوری‌حسینی را در سمتش ابقا کردند و همین مسئله موجب سلب اعتماد عمومی شده است و این سلب اعتماد عمومی از دولت آقای روحانی نیست بلکه سلب اعتماد از کلیت نظام است و این بسیار بسیار خطرناک است.
وی افزود: آنچه که موجب نگرانی من شده، همین بحث سلب اعتماد از کلیت نظام است. کسانی برده‌اند و خورده‌اند و چوب این کار آنها را باید نظام بخورد، نظامی که تقصیری ندارد، راهکار و قانون داده، اما این قوانین نادیده گرفته می‌شود.
عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: هدف از خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ ایجاد رونق تولید و اشتغال بود، اما حالا می‌بینیم اشتغال که هیچ، بلکه کار موجود هم از بین رفته و عده‌ای هم صاحب ثروت های بادآورده‌ای شده‌اند که نمونه‌های آن را در این مانور اشرافیت و تجمل در مجالس و همایش‌ها می‌بینیم.
ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: ما مصریم که تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی بدون درنظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی و همچنین بدون جانبداری‌ها انجام شود.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها