کد خبر: 541532
تاریخ انتشار :

آسیاتایمز بررسی کرد؛

مأموریت دشوار آقای نخست‌وزیر؛ آیا آبه با پیشنهادی قابل قبول وارد تهران می‌شود؟

مأموریت دشوار آقای نخست‌وزیر؛ آیا آبه با پیشنهادی قابل قبول وارد تهران می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ندا کهریزی؛ نامه نیوز: آبه امیدوار است بتواند به عنوان واسطه بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی عمل کند.

آسیاتایمز به تحلیل سفر فردای نخست وزیر ژاپن به تهران پرداخت و نوشت: تنش ها بین تهران و واشنگتن در حال افزایش است، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه به ایران می آید و با مقامات عالی رتبه کشور دیدار می کند. در میان این دیدارها ملاقات او با رهبر معظم انقلاب بسیار حائز اهمیت است. آبه، امید دارد که بتواند به عنوان واسطه بین واشنگتن، نقش تأثیرگذاری در این میانجیگری ایفا کند.

دیدار آبه با حضرت آیت الله خامنه ای نخستین مذاکرات بین نخست وزیر ژاپن و رهبر جمهوری اسلامی خواهد بود و او قطعا در این دیدار پیشنهادهای اصلی خود را بیان می کند.

هرچند قبل از سفر ترامپ به ژاپن ایالات متحده اعلام کرده بود که علاوه بر ناوگروه هواپیمابر و بمب افکن هسته ای که گسیل داده؛1500 نیرو اضافی به منطقه فرستاده است اما او هفته گذشته در توکیو بیان داشت که درهای گفت و گو و مکالمه با تهران باز باقی می ماند که در تایید و تجویز برنامه آبه ظهور یافته است.

ترامپ اطمینان داد که علیرغم نگرش تندروهای واشنگتن می تواند با دولت جمهوری اسلامی همزیستی داشته باشد. او با لحنی آرام گفت «ما در پی تغییر رژیم نبوده بلکه مصرانه تنها نگران دستیابی ایران به قدرت هسته ای هستیم، اگر ایران قصد گفت وگو داشته،ما نیز گفت وگو خواهیم کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها