کد خبر: 542862
تاریخ انتشار :

پیام اینستاگرامی جهانگیری درباره شریعتی و چمران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون اول رییس جمهوری در حساب اینستاگرامی خود نوشت: نیاز به اندیشه و شیوه رفتار شریعتی، امروز هم جدی و واقعی است، چنانکه نیاز به فروتنی و فرزانگی چمران.
اسحاق جهانگیری امروز جمعه با انتشار تصویری از علی شریعتی و مصطفی چمران در حساب اینستاگرامی خود نوشت: خرداد به پایان رسید، اما حکایت دو نام ماندگار روزهای آخر این ماه همچنان باقی است؛ دکتر علی شریعتی و دکتر مصطفی چمران.
معاون اول رئیس جمهوری در این یادداشت اشاره کرد: «درست گفته‌اند که شریعتی "غایب همیشه حاضر" این دوران است و چمران "نابغه فداکار". من که هنوز وقتی چشمم به نام و نوشته‌های این دو می‌افتد، زندگی برایم معنا بخش می‌شود.»
جهانگیری در یادداشت خود تصریح کرد: همه ما وامداران و در عین حال گاه غافل از حق و نقش آن‌هاییم. نیاز به اندیشه و شیوه رفتار شریعتی امروز هم جدی و واقعی است، چنانکه نیاز به فروتنی و فرزانگی چمران. خود را اخلاقاً موظف به برآوردن این نیازها کنیم.
شهید «مصطفی چمران» به عنوان یک چریک و مبارز سیاسی بهترین و شیرین‌ترین لحظات زندگی خود را صرف معاشرت با یتیمان، فقیران و مبارزات سیاسی علیه طاغوت زمان کرد. مصطفی چمران در طول سال‌های زندگی خود بارها با ایثار و اخلاص فراوان از همه دارایی‌ها و داشته‌های خود گذشت تا به آرمان‌های انسانی و اسلامی خود دست یابد. مهاجرت از آمریکا به مصر، سپس به لبنان و در نهایت به ایران شاهد این ادعای مهم مبنی بر پاکبازی و ایثارگری چمران است.
مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش در ۴٩ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها