کد خبر: 543837
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

شیخ الاسلام: دبیرکل سازمان ملل از ترامپ خواست ظریف را تحریم نکند

شیخ الاسلام: دبیرکل سازمان ملل از ترامپ خواست ظریف را تحریم نکند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر سیاسی مهم روزهای اخیر این بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران را امضا کرد. بعد از مقامات دولت او اعلام کردند « محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در لیست تحریم های جدید امریکا قرار خواهد گرفت و محمدجواد ظریف نیز شامل دور جدید تحریم ها خواهد بود».
یک مقام عالیرتبه در وزارت امورخارجه گفته «اگر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تحریم شود، ویزا دریافت نخواهد کرد.»
در همین رابطه با حسین شیخ الاسلام مشاور سابق محمدجواد ظریف گفتگو کردیم.
باید دید آمریکا می‌خواهد ظریف را چه طور تحریم کند
حسین شیخ الاسلام درباره تبعات قرار گرفتن نام محمدجواد ظریف در لیست تحریم های امریکا به نامه نیوز گفت: باید اول دید آمریکا می خواهد آقای ظریف را چه طور تحریم کند. ممکن است حتی نگذارند توئیت کند.
آمریکا می تواند به ظریف ویزا ندهد
مشاور سابق وزیر امور خارجه افزود: آمریکایی ها خودشان قواعد تحریم را درست می کنند، آنها می توانند برای ورود به سازمان ملل، به آقای ظریف ویزا ندهند. توافق شان با سازمان ملل بر همین مبناست اما از این طرف هم می شود سر و صدا کرد. البته دبیرکل سازمان ملل به دولت ترامپ گفته چنین کاری را انجام ندهند.
خیلی واقعی باید با مسائل مواجه شد
دیپلمات بازنشسته کشورمان تأکید کرد: فعلا نباید برای تحلیل و تفسیر تحریم اخیر آمریکا پیشواز رفت. امکان دارد که تفسیر یا تحلیلی صورت گیرد اما آنچه به اجرا در می آید طور دیگری باشد. خیلی واقعی با این نوع مسائل باید مواجه شد.
آمریکایی ها می خواهند ما را به هم بریزند
شیخ الاسلام یادآور شد: آمریکایی ها یکی از روش های شان همین است که یک موضوع کلی را می گویند تا ما را به هم بریزند. بهتر است الان چیزی نگوییم تا ببنیم چه می شود. وقتی اتفاق افتاد آن موقع براساس معادلات واقعی می توان تحلیل کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها