کد خبر: 543950
تاریخ انتشار :

حمله پوتین به لیبرالیسم و واکنش رئیس شورای اروپا

حمله پوتین به لیبرالیسم و واکنش رئیس شورای اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، پوتین همچنین رشد عوام‌گرایی (پوپولیسم) و ملی‌گرایی (ناسیونالیسم) در اروپا و آمریکا را ستود و گفت عقایدی مانند کثرت‌گرایی فرهنگی "دیگر اعتبار ندارد."

این اظهارات در یک مصاحبه طولانی با تایمز مالی مطرح شده که قبل از شروع نشست سران کشورهای گروه 20 در ژاپن انجام گرفته بود.

پوتین گفت لیبرالیسم با منافع اکثریت قابل توجه مردم در تضاد است و از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به خاطر اجازه ورود به تعداد زیادی پناهجو انتقاد کرد: لیبرالیسم بر این اصل مبتنی است که نیازی به اقدام نیست، مهاجران می‌توانند بدون ملاحظه بکشند، غارت و تجاوز کنند زیرا لازم است از حقوق پناهجویان و مهاجران حمایت شود.

اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه واکنش تند دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا را در پی داشت. او به خبرنگاران گفت که شدیداً با نظرات پوتین در مورد لیبرالیسم مخالف است: هرکس که مدعی شود که لیبرال دموکراسی منسوخ شده در واقع ادعا می‌کند که آزادی سیاسی، حکومت قانون و حقوق بشر منسوخ شده است.

رئیس اتحادیه اروپا افزود: آنچه که در برابر دید ما واقعاً منسوخ می‌شود، حکومت اقتدارگرا، کیش شخصیت و انحصار قدرت در دست گروه‌های خودی است حتی اگر به نظر برسد که چنین شیوه‌هایی مدتی کارآیی دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها