کد خبر: 543974
تاریخ انتشار :

ضرغامی: قدرت نظامی ایران هیچگاه تهدید نیست و جنبه بازدارندگی دارد

ضرغامی: قدرت نظامی ایران هیچگاه تهدید نیست و جنبه بازدارندگی دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، عزت‌الله ضرغامی روز شنبه در مراسم افشای حقوق بشرآمریکایی در مسجد امام سجاد (ع) کرج افزود: این بار دشمنان با تحریم مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه قصد فشار آوردن به ما را دارند که این تحریم‌ها در طول تاریخ نظیر نداشته، اما دشمنان باید بدانند که مردم ما با وجود مشکلات پای نظام و انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی بسیار قوی‌تر از گذشته بوده، دیگر مانند قبل نیست که کشورهایی مانند آمریکا هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار دهند.

ضرغامی گفت: قدرت بازدارندگی ما امروز به حدی است که پهپاد رادار گریز و فوق پیشرفته آمریکا به محض ورود به مرزهای کشورمان سرنگون می‌شود.

وی ادامه داد: این قدرت ما را دشمنان می‌دانند و همین اقتدارمان موجب شده تا جنگی صورت نگیرد، اقتداری که فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بر مبنای آن است.

ضرغامی با بیان اینکه دشمنان از جمله آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک سلاح کشنده استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: قدرت نظامی ایران هیچگاه تهدید نیست و جنبه بازدارندگی دارد، دشمنان به خوبی از این قدرت بازدارندگی، نظامی و دفاعی ایران اسلامی آگاهی دارند و به خوبی می‌دانند وقوع هر جنگی برایشان جز ضرر چیزی در بر ندارد.

وی ادامه داد: آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند و تلاش می‌کنند به وسیله آن اقدامات جنایت بار خود را توجیه نمایند، به واقع استکبار برای جنایات خود در سراسر دنیا دلایلی می‌تراشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد: آن روزی که آمریکا هواپیمای مسافری ما را سرنگون کرد، نه تنها این اقدام را که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شد را محکوم نکردند، بلکه به افسر خود مدال شجاع دادند و سازمان‌هایی مانند ایکائو نیز جرأت نکردند که این اقدام را محکوم کنند.

ضرغامی گفت: امروز نیز دشمنان به دنبال این هستند تا با ابزاری مانند فضای مجازی در کنار طراحی‌های تبلیغاتی، کوچک‌ترین حادثه‌ای را جدا از درست یا غلط بودن آن را در فضای رسانه‌ای و ماهواره‌ای به صورت بمباران گونه تبلیغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام تفرقه افکنی است افزود: خود را در این فضا چنان نشان می‌دهند که گویی تمامی موازین حقوق بشر را رعایت می‌کنند.

ضرغامی افزود: امروز باید دشمن شناسی را در اولویت قرار داده تا چهره دروغین استکبار به خوبی برای همگان روشن شود.

وی با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی علیه کشورمان بیان داشت: در این جنگ کشورهای بسیاری صدام را حمایت کردند، آلمان و فرانسه به صدام سلاح شیمیایی و هواپیما دادند و صدام نیز در مناطقی از جمله سردشت از این سلاح استفاده کرد که منجر به شهادت و مسموم شدن تعداد زیادی از هموطنانمان شد.

ضرغامی گفت: دشمن در این جنگ تلا ش می‌کرد تا به بهانه خودمختاری مناطق کردنشین، کردستان را از ایران جدا کرده و مردم کرد را در برابر ایران قرار بدهد.

وی ادامه داد: اما این اقدامات آنها مؤثر واقع نشد، از مردم کرد هم زخم خوردند و هنگامی که در رسید ن به اهداف خود ناکام ماندند، بدترین عملیات ضد بشری را که سبب کشته شدن هزاران نفر شد را در حلبچه به راه انداختند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد: امروز نیز دشمن با نام حقوق بشر به دنبال اداره جهان است، آنقدر حق به جانب می‌دانند خود را که از ۱۱ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای ما با هدف جاسوسی به سمت مرزهای ما می آیند و رئیس جمهورشان نیز بیان می‌کند که ما این اقدام را انجام ندادیم.

ضرغامی خطاب به آمریکایی ها گفت به چه اجازه‌ای وارد منطقه ما می‌شوید، تجربه این چند سال نشان داد که برخی توانمندی دارند اما شجاعت ندارند و اگر بخواهند جنگی کنند به تعبیر فرماندهان نظامی، ناوهای آنها نباید وارد منطقه شود.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در زمین دشمن بازی می‌کنند گفت: در صورتی که کوچک‌ترین خطری کشور ما را مورد تهدید قرار دهد، همه اهداف آنها به فاصله چند دقیقه در تیر رس ما است.

ضرغامی افزود: هدف از اعزام پهپاد به منطقه ما به این دلیل بود که ببینند که آیا ایرانی‌ها شهامت دارند که این پهپاد را بزنند یا خیر، گمان می‌کردند که حواس‌ها جمع نیست و دنیا با این اقدام پیام مهمی گرفت.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمن به خوبی از قدرت نظامی و دفاعی ایرا ن آگاه است و به همین دلیل وارد جنگ نظامی نمی‌شود، دشمن راه را به سمت فضا سازی رسانه‌ای برده‌اند و به دنبال این هستند تا با دروغ پردازی به اهداف خود دست یابند.

ضرغامی با بیان اینکه در خصوص اقدامات دشمنان در فضای مجازی باید آگاه سازی صورت گیرد خاطر نشان کرد: با پول کشورهایی مانند عربستان، علیه کشورمان تجمعات مصنوعی در برابر مراکز دیپلماتیک ما به راه می‌اندازند، این در حالی است که عربستان تنها پول آنها را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: عربستا ن کاره‌ای نیست، می‌بینید که چگونه رئیس جمهوری آمریکا به آنها توهین کرده و بیان می‌کند که اگر آمریکا نباشد، عربستان توان دفاع از خود را ندارند.

ضرغامی با اشاره به اینکه یمن ویترین جنایت آمریکایی‌ها است افزود: به واقع برای دشمنان حقوق بشر یک سلاح و ابزار است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها