کد خبر: 545159
تاریخ انتشار :

ایتالیا با درخواست آلمان در خصوص مهاجران مخالفت کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ماتئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا در پاسخی تند خطاب به «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان گفت ایتالیا «زباله دان» مشکلات اتحادیه اروپا نیست.

وی در پاسخ به نامه ای که زهوفر نوشته و در آن از ایتالیا خواسته بود از سختگیری ها برای پهلوگرفتن کشتی های حامل مهاجران نجات یافته در مدیترانه بکاهد، در پیامی توییتری اعلام کرد که کشورش چنین کاری را انجام نخواهد داد.

سیاستمدار عضو حزب راستگرای پوپولیستی لگا ایتالیا پیشتر نیز گفته بود که اگر آلمان خیلی اصرار به پذیرش مهاجران غیرقانونی دارد، ایتالیا می تواند این افراد را سوار خودرو کرده و به سفارت آلمان در رم منتقل کند.

ماجرای پهلوگیری غیرقانونی یک کشتی امدادی با ۴۰ پناهجو در ساحل ایتالیا و بازداشت زن کاپیتان آن دوباره بحث سیاست بی‌سر و سامان و غیرمنسجم اروپا در قبال مهاجرت و پناهجویی را به موضوع روز بدل کرده است.

اختلافات از روز ۲۲ خرداد ماه شروع شد که طی آن کشتی متعلق به گروه غیردولتی امدادی آلمانی ( Sea Watch ) که در کار نجات پناهجویان سرگردان و در حال غرق در مدیترانه است، ۵۳ پناهجو را در قایقی در ۵۰ مایلی سواحل لیبی نجات داد و به سوی ایتالیا روانه شد.

ایتالیا در کنار یونان و مالت دروازه اروپا در مدیترانه به شمار می‌رود و اکثر پناهجویان از آفریقا در سال‌های گذشته از طریق سواحل این کشور پا به خاک اروپا گذاشته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها