کد خبر: 545883
تاریخ انتشار :

شورای نظامی سودان از یک کودتای نافرجام خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جمال‌الدین عمر، رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای نظامی انتقالی سودان در جریان کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، نیروهای امنیتی تلاش کودتای نافرجامی را خنثی کردند.

این مقام شورای نظامی سودان افزود: هدف از این تلاش کودتا به تعطیلی کشاندن توافق با گروه‌های آزادی و تغییر بود.

وی ادامه داد: تعدادی از افسران در خدمت ارتش و تعدادی از افسران بازنشسته نیروهای مسلح و سازمان امنیت و اطلاعات ملی در این تلاش کودتا نقش داشتند. هفت افسر در خدمت ارتش،‌ پنج افسر بازنشسته و نیز چهار نیروی دیگر از جمله رهبر تلاش کودتا بازداشت شدند.

عمر تصریح کرد: دستگاه امنیتی تحقیق و بازجویی از آنها را آغاز کرده و آنها به زودی به دادگاه ارجاع داده خواهند شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی به امنیت کشور سودان و شهروندانش اهمیت می‌دهند و به دنبال دستیابی به تحول سیاسی مطلوب هستند.

رئیس کمیته امنیت و دفاع شورای نظامی انتقالی سودان همچنین گفت: این کودتای نظامی در برهه‌ای حساس انجام شد تا توافق میان شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر را از بین ببرد.

وی همچنین عنوان کرد: نیروهای مسلح، نیروهای واکنش سریع، پلیس و سرویس اطلاعاتی وعده داده‌اند تا در راستای منافع سودان و شهروندان این کشور با یکدیگر همکاری کنند و از شهروندان می‌خواهیم با دستگاه امنیتی برای مقابله با این آشوبگران همکاری کنند.

در ژوئن گذشته نیز شمس الدین کباشی، سخنگوی شورای نظامی از خنثی کردن دو تلاش کودتا با مشارکت تعدادی از افسران و نیروهای بازنشسته و گروه‌های سیاسی خبر داده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها