کد خبر: 548328
تاریخ انتشار :

دولت جدید انگلیس به‌دنبال سخت‌گیری بیشتر در قبال مهاجران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر کشور جدید انگلیس، بازنویسی اساسی نظام مهاجرتی جهت مبارزه با تروریسم را وعده داد.

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس روز سه‌شنبه در مقاله ای که توسط روزنامه «دیلی میل» چاپ شد نوشت:‌ «می‌خواهیم صریحاً بریتانیا را به بزرگترین کشور بر روی زمین تبدیل کنیم».

وی افزود اولویت‌های مهاجرتی انگلیس، بر اساس اینکه افراد چه چیزی را می‌توانند از خود ارائه دهند تنظیم خواهد شد تا اینکه از چه کشوری آمده‌اند و چنین اقدامی ارزش معنی‌داری به وجهه انگلیس می‌افزاید.

پتل عنوان کرد، بر این اساس باید پیشنهاد کار از سوی شرکت مربوطه در دفتر وزارت کشور ثبت شود تا طبق آن به ورود کارگران با مهارت مجوز ورود به انگلیس داده شود. همچنین این افراد باید قادر باشند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

او در ای باره توضیح داد: «ما تمامی مهاجران در آینده را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا دارای سوابق قضایی هستند یا خیر و اطمینان یابیم کسانی که گذشته آن‌ها به این معنا است که جایی در اینجا ندارند، کنار گذاشته می‌شوند».

پتل در ادامه نوشت: «و ما اطمینان خواهیم یافت که مرزی مستحکم برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی داریم و کمک می‌کند تروریست‌ها، مجرمین و آن‌هایی که می‌خواهند به این کشور آسیب بزنند را بیرون نگه‌ داریم».

او گفت: «اگر [این نظام] مهاجرت به خوبی مدیریت شود، در راستای منافع ملی برای جوامع و اقتصاد و کشور خواهد بود».

وی مدعی شد سیاست‌مداران مدت‌ها است که درباره مزایای سیستم پذیرش مهاجر استرالیا سخن می‌گویند.

این در حالی است که بسیاری از جوامع و گروه‌های حقوق بشری بارها نسبت به رفتارهای غیرانسانی مأموران مهاجرتی در کمپ‌های پناهجویان که اغلب در نقاط دور افتاده و جزایر متروکه است اعتراض و ابراز نگرانی کرده‌اند.

در نهایت پتل گفت: «با توافق یا بی‌توافق، سیستم [مهاجرتی] بهتر و جدیدی را معرفی خواهیم کرد که اقتصادمان را ارتقاء می‌بخشد».

گفته می‌شود بر اساس طرح اسکان مجدد افراد آسیب‌پذیر، تا پایان سال ۲۰۱۷، ۱۰۵۳۸ پناه‌جوی سوری وارد انگلیس شدند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس اعلام کرد، دولت جدید در بازه زمانی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تا ۵۰۰۰ پناه‌جو را قبول خواهد کرد اما ۱۰۰ رهبر مذهبی این کشور هفته گذشته طی نامه‌ای از او خواستند این تعداد را به ۱۰هزار نفر برساند.

پتل درحالی از سوی جانسون به وزارت کشور منصوب شد که دو سال پیش به‌خاطر برگزاری جلسات محرمانه و غیرقانونی با سران، تجار و یک لابی‌گر رژیم صهیونیستی مجبور به استعفا از مقام خود در دولت انگلیس شده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها