کد خبر: 548756
تاریخ انتشار :

کارشناس عراقی خبرداد: تلاش مشکوک برای قطع مسیر ارتباطی ایران-عراق-سوریه-لبنان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «حسین الکنانی» کارشناس عراقی مسائل امنیتی درباره تحرکات مشکوک ایالات متحده آمریکا در این کشور خبر داد.

الکنانی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «مرزهای عراق و سوریه، موقعیت مهمی برای محور مقاومت و خط ارتباطی بین تهران، بغداد، دمشق و بیروت است».

وی ادامه داد: «پس تسلط الحشد الشعبی بر این نوار، دولت آمریکا تلاش کرد طرحی را اجرا کند که این مرزها را جدا و این مسیر را قطع می‌کند».

این کارشناس مسائل امنیتی خاطر نشان کرد که آمریکا تلاش دارد بسیاری از کانون‌های تروریستی تحت حمایت خود را در منطقه «وادی حوران»، نوار مرزی و در داخل خاک سوریه مستقر کند.

الکنانی تصریح کرد، ورود الحشد و نیروهای امنیتی به مرزهای سوریه و عراق، این طرح آمریکا را ناکام گذاشت و باعث قدرت محور مقاومت شد؛ مسئله‌ای که باعث شد «دولت آمریکا بکوشد از طریق تسلط بر برخی از مناطق مرزی بین دو کشور، خلأهایی ایجاد کند».

وی در پایان اعلام کرد که هدف از طرح دولت آمریکا، «اخراج نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی از مرزهای [مشترک عراق] با عربستان سعودی است تا مواضع خود و گروه‌های تروریستی را در نوار مرزی غربی عراق تثبیت کند».

در همین ارتباط، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق روز گذشته اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از شماری از مواضع نظامی متعلق به خود در صحرای الانبار خارج شدند و نیروهای مبارزه با تروریسم و گروه واکنش سریع را که همراه آنان بودند، مجبور به عقب‌نشینی کردند.

وی با بیان اینکه خارج کردن نیروهای مبارزه با تروریسم و گروه واکنش سریع، «طرح جدید آمریکا برای فعالیت مجدد عناصر تروریستی داعش در صحرای الانبار است»، تصریح کرد که مواضع مذکور، خطرناک است و «شاید به تهدیدی برای استان نینوی و سایر استان‌ها بدل شود».

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که هدف از خارج کردن نیروهای عراقی، «ایجاد منطقه امن برای داعش بوده که در استان صلاح الدین شکست خورده است».

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها