کد خبر: 548773
تاریخ انتشار :

هشدار رئیس جمهور مصر درباره وقوع درگیری در خاورمیانه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در جلسه پرسش و پاسخی در کنفرانس جوانان در قاهره اظهار کرد: باید ثبات منطقه را حفظ کنیم و راه ‌حل‌هایی برای مشکلات موجود به دور از درگیری‌ها ایجاد کنیم. منطقه ما همان گونه که می‌دانید از سال ۲۰۱۱ دچار تنش شده و دیگر تحمل تنش و مشکل بیشتری را ندارد.

سیسی گفت: ما در منطقه به دنبال راه‌حل‌های به دور از هر گونه اقدام نظامی هستیم و باید ثابت کنیم که موضع گیری مصر هموار دستیابی به راه‌حل‌هایی در کنار حفظ اصول امنیت ملی کشورهای عربی و امنیت ملی کشورهای حوزه خلیج (فارس) است.

وی در ادامه گفت: تصور کنید با نیروهایی که در منطقه حضور دارند و یا نیروهای حزب الله در لبنان به برخی اقدامات پاسخ داده شود به عنوان مثال از این پتانسیل‌های نظامی در پاسخ به اسرائیل استفاده شود. صحبت ما اکنون درباره ده‌ها هزار موشک و یا بیشتر از آن است در آن صورت پاسخ اسرائیل چگونه خواهد بود. مطمئنا شرایط خطرناک می‌شود و واکنش‌ها شدیدتر و بزرگتر خواهند بود. همین مساله در مورد شبه نظامیان موجود در سوریه یا یمن و دیگر نیروها صدق می‌کند.

سیسی افزود: صحبت من درباره نیروهایی که اکنون در کشورهای درگیر حضور دارند، نیست. نیروهای موجود بزرگ هستند همچنین نیروهای وابسته به آمریکا و آنهایی که ممکن است فعالیت‌هایشان را تا سطح اقدام نظامی ارتقا دهند، بسیار بزرگ هستند، اگر منطقه وارد درگیری بزرگی شود، پیامدهای آن بسیار بزرگ خواهند بود. ما باید در موضع گیری‌هایمان و نیز تحولات منطقه از سال ۲۰۰۳ به بعد و نتایج آن بر منطقه تجدیدنظر کنیم، ما برای دستیابی به راه‌حل‌های این مشکلات بدون هر گونه اقدام نظامی تلاش می‌کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها