کد خبر: 549600
تاریخ انتشار :

انتقادات تند حداد عادل به احمدی‌نژاد

انتقادات تند حداد عادل به احمدی‌نژاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامعلی حداد عادل در بیستمین همایش انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: جلوه لی از غربگرایی در ایران اعتماد به غرب است که در برجام آن را دیدیم. وقتی مذاکرات برجام شروع شد ما اعلام کردیم که دلواپسیم اما ما را مسخره کردند و اسم خود را هم دل‌آرام گذاشتند، با دشمن می‌خندیدند و به ما اخم می‌کردند اما امروز ثابت شد که حق با دلواپسان بوده است.

وی ادامه داد: اگر پیش از برجام نسبت به آمریکا نگران بودیم حالا نگرانی‌هایی نسبت به عملکرد اروپا وجود دارد، چون یکسال گذشته اما فقط چهار میلیون دلار به حساب اینستکس ریخته شده و اروپا به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: اگرچه تا این لحظه تصیمی برای ورود به انتخابات پیش رو نگرفته‌ام ولی جریان اسلامگرا در انتخابات پیش‌رو فرصت‌ها و تهدیداتی دارد که می‌تواند از فرصت‌های آن استفاده کند. یکی از این فرصت‌ها نارضایتی جامعه از عملکرد دولت است. در نظرسنجی‌های صورت گرفته ۶۰ درصد مردم عنوان کرده‌اند که در انتخابات مجلس پیش‌رو به نامزدهای مخالف دولت رأی می‌دهند و فقط ۲۰ درصد ذکر کرده‌اند که رایشان به گزینه‌های موافق دولت است.

حداد عادل افزود: البته بخش زیادی از مشکلات امروز مثل مشکلات ارزی و نفتی حاصل تحریم‌هاست و اگر دولت دیگری هم بود درگیر این مشکلات می‌شد اما در هر حال مردم از سیاست‌های اقتصادی غلط دولت گلایه دارند که یکی از نمونه‌های آن مسائل مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فرصت‎‌های ما بالا رفتن نفرت مردم از آمریکاست، از طرفی آمریکا هم در اجرای نقشه‌های خود در ایران ناکام مانده و تفکر مقاومت در سوریه، لبنان، یمن و عراق قوت گرفته است.

این مسئول کم‌کاری، فقدان تشکل، تفرقه و دعوای بین احزاب هم از تهدیدات جریانی که آن را نماینده اسلامگرایی در ایران ذکر کرد و یادآور شد: اگر در انتخابات آینده جریان انقلابی و اسلامگرا نتواند به فهرست واحد برسد هیچ امیدی به پیروزی وجود ندارد همانطور که این حقیقت تلخ را در انتخابات سال ۹۶ تجربه کردیم.

وی در پایان در خصوص ارتباط میان جریان اصولگرایی و احمدی‌نژاد هم گفت: احمدی‌نژاد در تمام دوران هشت ساله خود حتی یک بار هم نگفت که اصولگراست و از همان اول راه خود را از اصولگرایان جدا کرد و ما هم مدام با وی درگیر بودیم چون از اجرای برخی مصوبات مجلس خودداری می‌کرد و می‌گفت من باید تشخیص دهم که کدام مصوبات اجرا شود و کدام اجرا نشود، البته ما هم امروز اصراری بر کلمه اصولگرایی نداریم و مراد ما از این انقلابی عمل کردن است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها