کد خبر: 551450
تاریخ انتشار :

امیر سرتیپ پوردستان: آمریکا از حمله به ایران ناکام مانده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این فرمانده نظامی ارتش افزود: اگر طرح خروج دلار از معادلات توسط روسیه و چین اجرا شود، آن موقع است که صدای شکستن استخوان‌های آمریکا را خواهیم شنید.

پور دستان تصریح کرد:برخی از ایالت‌های آمریکا از جمله کالیفرنیا خواهان استقلال هستند و درنیز جنبش و حرکتی قصد دارد با برقراری رفراندوم این ایالت را به عنوان یک ایالت مستقل از آمریکا جدا کند و اگر این کار انجام شود، بقیه ایالت‌های آمریکا نیز تبعیت خواهند کرد.

امیر پوردستان ادامه داد: موج گسترده بی بند و باری، مواد مخدر، تبعیض نژادی، آمار بالای جرم و جنایت و قتل و خودکشی به گونه شده که مهار آن از دست سرمداران آمریکایی خارج شده است، و این امپراطوری زودتر از حد تصور سقوط خواهد کرد.

او گفت: برخی از نظریه پردازان آمریکایی می‌گویند ترامپ آخرین رئیس جمهور آمریکا است، و این کشور بعد از رئیس جمهور فعلی، دچار فروپاشی خواهد شد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شهیدان مدافع حرم در حفظ و ثبات عراق و سوریه گفت: اگر شجاعت، دشمن شناسی و به هنگام بودن سپاه پاسداران نبود، سرنوشت عراق و سوریه به گونه دیگری رقم می‌خورد، نیرو‌های سپاه به موقع وارد شدند و به رسالت و به مسئولیت تاریخی خود به زیبایی عمل کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور دو کار عمده بر عهده دارند، افزود: حفظ و ارتقای آمادگی رزمی و رصد تهدید‌های دشمن از وظایف اصلی این نیرو‌ها به شمار می‌آید.

او اضافه کرد: تمام تهدید‌ها در داخل کشور، مرز، منطقه و خارج از منطقه در زمین و هوا و دریا توسط کارشناسان اطلاعاتی رصد شده، و متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود.

این فرمانده نظامی تاکید کرد: مطمئن باشید فرزندان ملت در نیرو‌های مسلح غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمنی بخواهد تهدید خود را عملی کند با پاسخ پشیمان کننده نیرو‌های مسلح مواجه می‌شود، که نمونه آن پهپاد گلوبال هاوک بود که در ارتفاع ۶۲ هزار پایی هدف بک سامانه بومی قرار گرفت، و این قدرت بازدارندگی افتخار بزرگی است.

او با بیان اینکه آمریکا از حمله به ایران ناکام مانده است، گفت: هدف آمریکا از لشکر کشی به افغانستان و عراق حمله به ایران بود، ولی چون این کشور را یک رهبر هوشمند، خردمند و دشمن شناس به زیبایی سکان داری می‌کند، و همچنین یک ملت متدین و ولایتمدار و نیرو‌های مسلح آماده نیز پشت سر آن قرار دارند، به سراغ افغانستان رفتند.

او افزود: آمریکایی‌ها با ۱۸۰ هزار نیرو، چند صد فروند هواپیما فوق مدرن و چند ده فروند ناو‌های هواپیما بر، بالگردر، مین روب و... نیامده بودند کشوری مانند افغانستان که ارتش نداشت و یا عراق که صدام بنده حلقه به گوش آن‌ها بود را تصرف کنند، قصدشان حمله به ایران بود، ولی نتوانستند.

پوردستان گفت: آمریکایی‌ها سال ۲۰۰۱ افغانستان را تصرف کردند و منتظر ماندند فضا آماده شود و به ایران حمله کنند، ولی نشد و سال ۲۰۰۳ عراق را گرفتند و ۱۴ سال هم مرز با ایران بودند و در مرز‌های شرقی و غربی سرباز آمریکایی، و در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان نیز شناور‌های آمریکایی و متحدین حضور داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها