کد خبر: 551512
تاریخ انتشار :

توسعه همکاری نظامی آلمان و عراق!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، وزیر دفاع عراق در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی اش در بغداد گفت که همکاری نظامی بین عراق و آلمان در سال های آینده توسعه پیدا می کند.

«نجاح الشمری» افزود که عراق برنامه ای برای توسعه همکاری های نظامی با آلمان در طول سال های آینده دارد.

«انگریت کرامپ کارنباور» وزیر دفاع آلمان نیز در این نشست خبری مشترک گفت که برلین با قدرت به حمایت و پشتیبانی از ارتش عراق ادامه می دهد.

وی اضافه کرد که با وزیر دفاع عراق مسئله پشتیبانی و آموزش نیروهای نظامی عراق را بحث و گفت وگو کرده است.

وی خاطرنشان ساخت که آلمان در چارچوب ائتلاف بین المللی به مبارزه با گروه تروریستی داعش ادامه می دهد.

وی اضافه کرد که هر چند عملیات نظامی علیه داعش متوقف شده اما این گروه تروریستی هنوز فعال است و برلین برای نابودی تروریسم به حمایت های خود به عراق ادامه می دهد.

وزیر دفاع جدید آلمان در حالی از ادامه فعالیت های آلمان در چارچوب ائتلاف بین المللی سخن گفته که در برلین پیرامون ادامه حضور نیروهای آلمانی در خاک عراق بحث و جدل وجود دارد و قرار است که ماموریت این نیروها در 31 اکتبر آینده (9 آبان ماه ) به اتمام برسد.

وزیر دفاع جدید آلمان که برخی او را یکی از نامزدهای مطرح جانشینی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان معرفی می کنند، از جمله افرادی است که از ادامه حضور نیروهای آلمانی در عراق حمایت می کند.

کارنباور بعد از این نشست خبری با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دیدار کرده و دفتر نخست وزیر عراق تاکنون جزییات گفت وگوها را منتشر نکرده است.

وزیر دفاع آلمان در راس هیاتی که چند نماینده پارلمان او را همراهی می کنند، صبح امروز وارد بغداد شده است.

آلمان در چارچوب نیروهای ائتلاف بین المللی، با هواپیماهای گشت زنی «تورنادو» و هواپیماهای سوخت دهنده و همچنین آموزش نیروهای نظامی عراق فعالیت دارد.

برلین همچنین علاوه بر همکاری نظامی از سال 2014 تاکنون حدود یک میلیارد و 400 میلیون یورو در عراق سرمایه گذاری کرده و اخیرا دولت عراق یک قرار داد مهم با شرکت «زیمنس» به ارزش بیش از 14 میلیارد یورو به امضا رساند که به موجب آن این شرکت آلمانی طی چهار سال 11 هزار مگاوات در ساعت برق به تولید برق عراق اضافه کند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها