کد خبر: 551539
تاریخ انتشار :

ابراز ناامیدی ایرلند از طرح تازه بوریس جانسون برای برگزیت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به دنبال طرح تازه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و حذف «بند ترتیبات پشتیان» مربوط به مرزبندی ایرلند با اتحادیه اروپا بعد از خروج لندن، وزیر خارجه این کشور از پیشنهاد جانسون ابراز ناامیدی کرد.

بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس و «بروکسل» برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می با اتحادیه اروپا بود.

«سیمون کانوی» وزیر خارجه ایرلند در تماس تلفنی با نخست وزیر انگلیس نگرانی خود را از عدم وجود جایگزینی برای بند ترتیبات پشتیان مربوط به برگزیت اعلام کرد و تاکید کرد که ایرلند از طرح لندن ناامید شده است.

جانسون طی یک نامه به «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا پیشنهادات تازه خود را درباه برگزیت اعلام کرده است.

وزیر خارجه ایرلند در بیانیه‌ای بر نیاز به اطمینان قانونی درباره مساله مرزهای ایرلند و انگلیس تاکید کرد.

جانسون اخیرا در گفت‌وگو با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته بود، تنها راه‌حلی که به ما اجازه پیشبرد توافق را می‌دهد، حذف ترتیبات پشتیبان است.

نخست وزیر انگلیس که بعد از ناکامی ترزا می در برگزیت به قدرت رسیده است تاکید کرده که 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

توافق قبلی لندن و با برکسل برای خروج، سه بار در پارلمان بریتانیا رد شد و زمینه ساز کناره گیری می از قدرت بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها