کد خبر: 551822
تاریخ انتشار :

اردوغان: به حمایت خود از منافع و امنیت جمهوری ترک قبرس شمالی ادامه خواهیم داد

اردوغان: به حمایت خود از منافع و امنیت جمهوری ترک قبرس شمالی ادامه خواهیم داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ارسین تاتار، نخست‌وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی در آنکارا اظهار کرد: همان‌گونه که از حقوق خود دفاع می‌کنیم، از حقوق و منافع ترک‌های قبرس در جزیره و منطقه نیز دفاع خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به حمایت خود از منافع و امنیت جمهوری ترک قبرس شمالی ادامه خواهیم داد. مشکلاتی که از گذشته بوده و تاکنون ادامه داشته است، تماما از رویکرد ناسازگار رومی‌ها نشأت می‌گیرد.

اردوغان تأکید کرد: اگر رومی‌ها صادقانه قصد سازش داشته باشند، می‌توان به راه حل دست یافت. تا فرارسیدن آن روز به همراه جمهوری ترک قبرس شمالی با گام‌هایی راسخ به مسیر خود در راه احقاق حقوق ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه گفت: واقعا جای تأسف دارد اتحادیه اروپا در کنار طرف بخش روم‌نشین ایستاده است که به هیچ یک از تعهدات خود به سازمان ملل و جامعه جهانی برای حل مشکل جزیره پایبند نبوده است. اتحادیه اروپا با اقداماتی که علیه کشور ما و جمهوری ترک قبرس شمالی به دلیل اکتشافات هیدروکربن در مدیترانه شرقی اتخاذ کرده است، برای ما ضرری ندارد بلکه برای خود آنها آسیب وارد خواهد کرد. ما به فعالیت‌های اکتشاف خود در مدیترانه شرقی قاطعانه ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها