کد خبر: 552437
تاریخ انتشار :

سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد

آخرین خبرها از پرونده دو نماینده مجلس بازداشتی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اعلام شد دو نماینده برای موضوع خودرو بازداشت شدند و اعلام شد رییس ایران خودرو بازداشت شده است، آیا این پرونده به واردات خودروهم مربوط است؟ گفت: پرونده مربوط به شرکت خودرویی هنوز رایش صادر نشده و در فرآیند رسیدگی است. یک جلسه دادگاه برگزار شده و جلسات بعدی بزودی برگزار می‌شود. اجازه دهیم پیش داوری نکنیم تا زمانی که موضوع به اثبات نرسیده است.

وی افزود: خبر منتشر شد که ما ناچار شدیم اصل خبر را تایید کنیم اما برخی رسانه‌ها عکس و نام زدند و گرچه پرسشگری را حق می‌دانم ولی باید بگویم که این پرونده با کیفرخواست به دادگاه رفته است و یک جلسه برگزار شده. اجازه دهید جلسات بعدی برگزار شود و ان‌شاءالله در خاتمه دادگاه ببینیم چه می‌شود کسی یا کسانی در پرونده محکوم میشوند یا خیر.

اسماعیلی ادامه داد: این پرونده مربوط به تلاطم بازار خودرو و فروش و افزایش قیمت خودرو و خودروسازان داخلی است و در رابطه با واردات خودرو پرونده‌های دیگری وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت مدیرعامل ایران خودرو نیز گفت: پرونده مدیرعامل ایران خودرو در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسراست.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت و ممنوع الخروجی مدیر ارشد دستگاه قضایی، گفت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و ۱۵ نفر بازداشتی دارد و مطالبی که از اعترافات این افراد نقل شده صحت ندارد. ما خط قرمزی نمی شناسیم و اشخاصی که دلایلی بر اتهام آنها باشد موضوع مورد رسیدگی قرار می گیرد و نتیجه این پرونده حتما به اطلاع مردم می رسد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره محدودیت‌های اعمال شده درباره سیدمحمدخاتمی و اینکه شما گفتید اعمال محدودیت ایشان از طرف شورای عالی امنیت ملی است و در صورتی که شورا گفته اعمال محدودیت از طرف ما نیست، گفت: گویا قرار است برخی از اسامی نقل همه جلسات باشند. ما ممکلتی با ۸۲ میلیون ایرانی داریم. چه اصراری است.

وی افزود: یکسری از تصمیمات در شورای عالی و دبیرخانه است و بخشی در دادگاه روحانیت است. من سخنگوی قوه قضاییه هستم و این موضوعات به تشکیلات قوه بر نمی‌گردد. درست نیست که بخواهیم به بهانه سوال افراد را در اذهان مطرح کنیم‌.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها