کد خبر: 552748
تاریخ انتشار :

روسیه هواپیمای رقیب بوئینگ و ایرباس ساخت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روسیه هواپیمای رقیب بوئینگ و ایرباس ساخت

به گزارش نامه نیوز به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به همراه همتای ترکی خود، رجب طیب اردوغان سه شنبه رسماً نمایشگاه هوایی ماکس را در خارج از مسکو افتتاح کرد. اردوغان تحت تاثیر جنگنده سوخوی روسیه قرار گرفت و در حالی که هواپیماها در آسمان مانور می دادند به یک بستنی مهمان شد.

بهترین نمونه ارائه شده در این نمایشگاه هواپیمای مسافربری جدید روسیه بود که پس از بیش از یک دهه تأخیر ،رسماً در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرد.

پوتین هواپیما سازان روسی و سنت‌های منحصر به فرد آنها را که باعث شده اند این کشور در بین بهترین های صنعت هوافضا در دنیا باقی بماند و پروژه های فوق العاده ای مثل MC21، MI38 و هلیکوپترهای K62 را تولید کند، تحسین کرد.

ارائه این هواپیما که رسماً سال آینده پایان می یابد راهی است برای پیشبرد این صنعت به سمت مدیریتی موثر تر و تشویق پروژه های هواپیمایی جدیدتر.

هواپیمای مسافربری MC21 توسط هواپیما سازی قدیمی ایرکوت تولید شده که مقر آن در سیبری قرار دارد. این هواپیما ظرفیت 211 مسافر را دارد و پس از شکست سوپرجت سوخوی که در 2011 تولید شد و اولین هواپیمای غیر نظامی روسیه پس از اتحاد جماهیر شوروی بود، بزرگترین امید صنعت هوانوردی روسیه است.

اولگ پانتلیف، یک تحلیلگر هوانوردی که سرپرست وب سایت صنعتی Aviaport.ru است گفت:« هواپیمای MC21 یک هواپیمای مدرن با برد متوسط است که در بازار با ایرباس 320 و بوئینگ 737 رقابت می کند».

قرار بود این هواپیما تا پایان 2018 وارد خطوط هوایی شود ولی سرگی چمزوف، رئیس شرکت روستک گفت اولین هواپیما های MC21 در 2021 تحویل خطوط هوایی دولتی ایروفلات روسیه می شوند.

طبق قراردادی که قبل از اعمال تحریم های آمریکا بسته شده بود، قرار بود هواپیماهای MC21 از موتور های آمریکایی استفاده کنند. سه مدل از این هواپیما که در نمایشگاه قرار دارند موتورهای آمریکایی دارند ولی هواپیما های بعدی که تولید می‌شوند، از موتورهای روسی PD14 استفاده می کنند.

تحریم‌ها علیه مسکو از 2014 پس از الحاق کریمه به روسیه به تدریج اعمال شدند و به صنایع روسیه آسیب رساندند. شرکت های روستک و چمزوف هم در لیست تحریم های خزانه داری آمریکا قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها