کد خبر: 553035
تاریخ انتشار :

سفیر روسیه: نمی‌خواهیم جنگ جدیدی میان لبنان و اسرائیل شکل گیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الکساندر زاسپکین،‌ سفیر روسیه در بیروت در سخنانی اظهار کرد: روسیه روابطی با لبنان دارد و نمی‌خواهد که جنگ جدیدی میان این کشور و اسرائیل شکل بگیرد.

وی افزود: روسیه با تمامی طرف‌ها در ارتباط است و این وظیفه روسیه است که برای جلوگیری از وقوع این جنگ با طرف‌های ذی‌ربط ارتباط برقرار کند.

زاسپکین تصریح کرد: در اظهارات مقامات اسرائیل اغراق وجود دارد و اسرائیلی‌ها بسیار پیشگیرانه هستند و ما همیشه آماده هستیم تا منافع همسایگان سوریه را در نظر بگیریم. وقوع جنگ میان اسرائیل و لبنان کشتار و ویرانی برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت و این جنگ منجر به راه حل و به دنبال آن حل و فصل مشکل آنها نمی‌شود.

سفیر روسیه در بیروت ادامه داد: اینکه اسرائیل معتقد است پیروز خواهد شد و یا اینکه مقاومت ضعیف‌تر است، صحیح نیست، چراکه هر کدام از آنها تلاش می‌کنند تا توان خود برای مقابله را افزایش دهند. ما باید شرایط سیاسی مناسبی ایجاد کنیم تا به جای رویارویی، به سمت مذاکره و روند صلح پیش برویم، اتفاقات خاورمیانه ما را از این مسیر بسیار دور کرده است اما تلاش می‌کنیم تا به مسیر مذکور بازگردیم.

وی درباره سوریه نیز خاطرنشان کرد: صحبت درباره خروج متحدان ارتش سوریه پیشینه‌ای دارد که می‌تواند برای روند بهبود اوضاع سوریه خطرناک باشد و باید به یک راه حل سیاسی در این باره دست یافت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها