کد خبر: 553349
تاریخ انتشار :

درخواست تازه آنکارا از ایران و روسیه درباره ادلب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترکیه از «روسیه» و «ایران» خواسته که از اجرای کامل توافق ادلب که در جریان مذاکرات آستانه 2018 منعقد شد، اطمینان حاصل شود.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته در نشست مطبوعاتی در استان «قونیه» گفت که سوریه باید فورا حملات خود را در ادلب که به بهانه مبارزه با عناصر تروریستی است، متوقف کند.

کالین مدعی شد که شمال غربی ادلب سوریه با ضمانت ترکیه و روسیه به عنوان یک منطقه عاری از سلاح تعیین شده با این حال، دولت سوریه همچنان این منطقه را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود که ترکیه، روسیه و ایران در 16 سپتامبر (دوشنبه 25 شهریور) یک نشست سه جانبه را با شرکت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برگزار می‌کنند و طرفین در مورد بحران سوریه به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

این در حالی است که «صفوان قربی» نماینده استان ادلب چندی قبل در مجلس سوریه تأکید کرد که رجب طیب اردوغان درباره وضعیت استان ادلب، در اوج تنگنای سیاسی قرار گرفته است.

قربی با اشاره به نقش روسیه در کنترل عملکرد غیر قابل کنترل ترکیه در ادلب، اظهار داشت که در ریف ادلب، به کاروان‌های ترکیه حمله شده و ساکنان این مناطق، گروه‌های تروریستی و ترکیه را مسئول وضعیت کنونی این استان می‌دانند.

روزنامه «الوطن» سوریه نیز روز یکشنبه از تعهد ترکیه به روسیه درباره منحل شدن شماری از گروه‌های تروریستی در شمال و شمال غرب سوریه خبر داد.

الوطن نوشت، شایعات و تفسیرهای گوناگونی از نشست اخیر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه که سه‌شنبه گذشته برگزار شد، منتشر شده اما همه آنها در یک چیز مشترک است؛ مهلت کوتاه به ترکیه برای انحلال جبهة النصره که تحت پوشش نام «هیئة التحریر الشام» فعالیت می‌کند.

طبق این خبر، اردوغان همچنین تعهد داده که بندهای توافق سوچی (میان مسکو و آنکارا) که سپتامبر گذشته امضا شد، طبق شروط دولت سوریه اجرا کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها