کد خبر: 553446
تاریخ انتشار :

رصد ویژه رسانه‌ها؛ دوازدهم شهریور ۹۸

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره حسن رعیت»

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره حسن رعیت»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نا خوش احوالی طرح سلامت

روزنامه «فرهیختگان» نزدیک به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در تیتر یک صفحه اول خود با اشاره به عدم توفیقات طرح سلامت، با ارائه آمارها و جداولی نشان داده است که تورم حاصل از مزایای طرح سلامت، از خود عواید طرح سلامت پیشی گرفته و عملا باعث نقض غرض در اجرای این طرح شده است.

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت» از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت» از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت» از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت»

اعلام موضع مداحان درباره رعیت

در روزهای اخیر که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی قرار داریم و بحث مداحان نقل محافل است، باز هم عکس‌ها و مجموعه مطالب مربوط به ارتباط برخی مداحان با برخی چهره‌های متهم به فساد اقتصادی مثل حسن رعیت و بابک زنجانی و حسین هدایتی منتشر شده است. این درحالی است که بسیاری از این چهره‌ها به‌دلیل آنکه بتوانند برای خود ظاهرسازی و حاشیه امنی به لحاظ وجهه ایجاد کنند، به بسیاری از سلیبریتی‌ها و افراد مختلف چنگ می‌انداختند تا با ایجاد رفاقت میان خود و آن‌ها، از نظر امنیتی سفید به نظر برسند. «محمود کریمی» مداح به‌نام کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در واکنش به حواشی اخیر گفته است: «من روضه خوانم و کاری با هیچکس و هیچ جریانی ندارم، الحمدلله به هیچ‌کس جز مهمانان امام حسین هم بدهکار نیستم. دشمن دنبال خدشه‌دار کردن جلسات است، کاش در این محرم دل‌هایمان بهم نزدیک‌تر شود.» همچنین «محمدرضا طاهری» از دیگر مداحان چهره و به‌نام، در ارتباط با حسن رعیت از دوستی دیرینه خود با او گفته اما اذعان کرده که هرگز ریالی پول از وی تحت هیچ عنوانی دریافت نکرده است.

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت»

روایت شرق از تقسیم اصلاح‌طلبان به دو اردوی چپ و راست

روزنامه شرق این بار از زبان سردبیر این روزنامه «احمد غلامی» به‌سراغ بررسی شکاف بین جریان اصلاح‌طلبی رفته است. او با بحث از مواضع راست کسانی مثل کرباسچی، لیلاز، عطریانفر و قوچانی در صفحه اول خود، تیتر «پیچیدن از راست به راست؟» به این جدایی اشاره کرده و مواضع کسانی مثل محمدرضا عارف و سایر اصلاح‌طلبان کلاسیک را مواضع «چپ» بیان کرده است. چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه سیاسی، از نظر سردبیر شرق رویکرد احزابی مثل «اعتدال و توسعه» و «کارگزاران سازندگی» رویکردی راست است و در این میان هرچه به سوی دیگری می‌رویم، رویکردهای چپ داریم. حال که به نظر «محمد قوچانی»، رویکرد چپ بیشتر در بین اصولگرایان وجود دارد و این نکته‌ای است که احمد غلامی نیز به آن اشاره کرده است. لیکن باتوجه به متن صریح این تحلیل، باید دید آیا چنین دیدگاه‌هایی می‌تواند اصلاح‌طلبان را به دو اردوی چپ و راست تقسیم کند؟

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت»

آیین مذهبی خلخال یا «قارقارا»

خبرگزاری فارس با بازتاب خبری یک آیین مذهبی به نام قارقارا در شهرستان خلخال، به بازتاب بخشی از مناسک خاص قومی در ایام محرم پرداخته است. اهالی شهرستان خلخال مطابق رسمی دیرینه همه‌ساله در آستانه ماه محرم آیین «قارقارا» را به اجرا درمی‌آورند که به‌نوعی اعلام رسمی آغاز ماه محرم و عزاداری‌های آن است. بر اساس این آئین درختی بلند از باغستان هر روستا انتخاب‌شده و بعد از قطع آن توسط اهالی به میدان روستا و شهر و یا مجاور مسجد اصلی محل انتقال پیدا می‌کند. با برافراشتن این درخت که همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری است، آغاز عزاداری‌های ماه محرم اعلام می‌شود و مردم نذورات خود را به تنه درخت سنجاق می‌زنند. این درخت که در بین مردم محلی «قارقارا» نامیده می‌شود با پارچه‌های مشکی تزئین می‌شود و به‌نوعی عزاداری برای ماه محرم را تا پایان ایام سوگواری به نمایش می‌گذارد.

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت» از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت»

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت»

کنایه آرمان به سیاست مسکنی دولت

روزنامه آرمان در کاریکاتوری به قلم مسعود ماهینی، نسبت به وعده‌های وزیر شهرسازی دولت در زمینه مسکن با کنایه برخورد کرده است:

از «نا خوش احوالی طرح سلامت» تا «اعلام موضع مداحان درباره رعیت»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها