کد خبر: 553818
تاریخ انتشار :

خطیب جمعه تهران بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنید که دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه‌ای از تبار یزیدی است در چه وضعیتی است

خطیب جمعه تهران بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنید که دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه‌ای از تبار یزیدی است در چه وضعیتی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امروز ۱۵ شهریور، در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با دعوت همه به تقوا گفت: این تقوا که در ذیل مکتب حسینی تعریف می‌شود هم زندگی مؤمنین را از انواع و اقسام گناهان پاکیزه می‌دارد و هم به آن‌ها همت بلند برای ورود به عرصه جهاد و مقاومت می‌دهد. این‌گونه است که رستگاری برای مؤمنان رقم می‌خورد و این تقوای حسینی و عاشورایی است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور و مرحوم آیت‌الله طالقانی گفت: نماز جمعه تهران مدیون ایشان است.

حاج علی‌اکبری در ادامه از برگزارکنندگان همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) تشکر کرد و گفت: این حرکت فراگیر شده و به یک دستگاه تربیتی زیبا و دلنشین تبدیل شده که این بچه‌ها از همان نقطه اول در مسیر امام حسین(ع) باشند.

خطیب جمعه تهران در ادامه از همه عزاداران حسینی و هیئات که مواظب هستند برنامه‌های آن‌ها برای خانواده‌ها و بیماران مزاحمتی ایجاد نکند، تشکر کرد.

وی اظهار کرد: ملت عزیز ما با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخته و به خوبی زیبایی‌های این مکتب را بر محور جهاد در راه خدا و حضور در میدان مجاهدت تجربه کرده است و این مکتب حسینی هم کشور را حفظ کرده و هم رشد داده است و امروز شناسه ملت عزیز ایران در تمام دنیا جمله تاریخی و جادوانه امام حسین(ع) است که فرمودند: «هیهات منا الذله».

حاج علی اکبری بیان کرد: امام حسین(ع) دست ملت ما را گرفت و از حضیض ذلت به اوج عزت رساند و راه روشنی را برای همه ملت‌های عالم نشان داد. ما امروز در حال چیدن ثمره روش حسینی در مقاومت فعال، جدی، هوشمندانه و پافشاری خستگی‌ناپذیر بر آرمان‌های حسینی هستیم.

وی در تشریح وضعیت امروز دشمن گفت: امروز مشاهده می‌کنید که دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه‌ای از تبار یزیدی است در چه وضعیتی است؛ در داخل آمریکا در مورد افول قدرت‌شان اجماع وجود دارد و در این باره آینده‌شناسی می‌کنند که حتی امریکا کشور ده سال پیش هم نیست. دنیا در حال فکر کردن به عصر «پسا امریکا» است؛ آمریکا دیگر قدرت اقتصادی، قدرت سیاسی و توان تأثیرگذاری پیشین را ندارد.

منبع: شفقنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها