کد خبر: 553820
تاریخ انتشار :

خاطره ربیعی از مادر قدافی و ماموريت خاتمی

خاطره ربیعی از مادر قدافی و ماموريت خاتمی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، علی ربیعی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع)در محل خانه کارگر سخنرانی می‌کرد، گفت: در این شب‌ها گرد هم می‌آییم تا همراه با اشک و شور و عشق گرامی بداریم آموزه‌های امام حسین (ع) را. اساس گردهم آمدن ما در سوگ و عزا مروری بر اهداف حسین (ع) و آموزه‌هایی است که از او در دوره و زمان خود می‌توانیم بگیریم.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر، افزود: عزاداری در جمع کارگران، کارگران بازنشسته، افراد بیکار شده و خانواده های آنان حال و هوای دیگری دارد . خالص ترین اقشار اجتماعی در خانه کارگر گردآمده اند که سنت خوب عزاداری در این خانه را برپا دارند.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر خود به لیبی برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر، گفت: سال ۸۲ یا ۸۳ از طرف آقای خاتمی رئیس جمهوری وقت مامور شدم تا با قذافی دیداری داشته باشم. قذافی که اهل قبایل سنی شمال آفریقا بود گفت که مادرش در ماه محرم غذا نمی‌پخت؛ چرا که فرزندان امام حسین (ع) در عاشورا نان و غذا نداشتند.

وی افزود: اثر وجودی امام حسین (ع) پس از ۱۴۰۰ سال هنوز هم برای زندگی امروز تازگی دارد. این جاودانگی را در جاودانگی ائمه از حضرت علی (ع) تا امام حسین (ع) می توان یافت.

سخنگوی دولت افزود: چرا حضرت علی (ع) جاودانه نشود وقتی در محکمه‌ای که حضرت و فرد یهودی که زره او را برداشته بود، با اینکه ایشان در خلافت اسلامی حاکم سرزمین‌های گسترده‌ای بود و قاضی شیعه هم منصوب او بود نه گوش به فرمان او، حق را به فرد یهودی میدهد و تسلیم رای و نظر قاضی می شود.

ربیعی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) نیز پر از آموزه های جاودانگی است، افزود: اگر صحنه کربلا را همانند یک تابلو تصویر کنیم همه شخصیت های زشت و زیبای آن پر از پیام هستند و برای بشریت درسی دارند.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر، افزود: ماه محرم با حضرت مسلم و داستان طفلان مسلم آغاز می شود. مسلم می توانست با شمشیر در خانه هانی کار ابن زیاد را یکسره کند، اما این کار را نکرد. آغاز محرم با آموزه اخلاق شروع می شود و ما اول محرم را با درسی از اخلاق عاشورایی شروع میکنیم.

وی افزود: نگاه کنید چقدر بدون اخلاق امروز از هر وسیله ای برای تحقق هدف استفاده می شود. ادم ها ترور شخصیت می شوند.

سخنگوی دولت افزود: از مسلم که عبور میکنیم به حر می رسیم. حر به ما می آموزد هرگاه که به حقیقت رسیدید، پیوست به حق دیر نیست و رفتار حسین هم به ما می آموزد آنکه آب به روی فرزندانت بست اگر به سوی خدا آمد آغوشت را به روی آن باز کن. امروز میبینید نه تنها ما در عرصه سیاسی و اجتماعی آغوش نمی گشاییم بلکه افراد را به راحتی می رانیم. دیگران را به راحتی متهم میکنیم و می گوییم تو درست نمیگویی .

دستیار رییس جمهور با بیان اینکه حتی شخصیت و رفتار عمر سعد هم برای ما درس آموزی دارد، گفت: عمربن سعد آزادگی خود را فروخت و به دنیا هم نرسید. به تعبیر زنده یاد شریعتی یک عمر سعد در وجود همه ما پنهان شده است. در این مجال فرصتی نیست تا از آموزه هایی از علی اصغر ، علی اکبر ، قاسم و حبیب بن مظاهر و ... صحبت کنیم . هر کدام از این ها آموزه ای برای ایران امروز دارند .

ربیعی با اشاره به شهامت حضرت زینب س و نقش او در تبیین قیام امام حسین ع گفت: زینب کنشگر بزرگ اجتماعی و سیاسی بود و کنشگری اش را در میانه آتش و خون نشان داد. چه کنشگری زیباتر از ایستادن مقابل ظلم.

این استاد دانشگاه گفت: قیام حسین (ع) همچون قیام همه پیامبران و مصلحان تاریخ برای زندگی بهتر دنیوی و سعادت اخروی انسان ها بود . امام حسین در مقابل ظلم ایستاد چون زندگی دنیوی و اخروی امت و جامعه را مورد تهدید یزید می دید.

ربیعی گفت: هدف بیانی امام حسین ع برای قیام، امر به معروف و نهی از منکر بوده است. به تعبیر شهید مطهری، امام حسین (ع) به امر به معروف و نهی از منکر، آبرو داد؛ به این اصلی که آبروی مسلمین است.

وی افزود: این روزها شاهد وجه نازل شده ای از امر به معروف و نهی از منکر هستیم. از این اصول که می تواند عامل وحدت و شیرازه زندگی اجتماعی باشد به واژگانی منفعل تبدیل شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ‌فقر، ظلم سیاسی و اجتماعی ، فساد سیاسی و اجتماعی ، سوء استفاده از بیت المال، نابرابری، بی حرمتی ، آبرو بردن و حمله به آبروی افراد، دروغ، تخریب شخصیت ،دفاع از مظلوم ، حقوق برابر ، فرصت های برابر عدالت اجتماعی و ... ، این ها وجوهی از معروف ها و منکر ها در ایران امروز هستند . محرم و عاشورا برای ما آموزه هایی است که همه باهم برای امر به معروف و نهی از منکر آماده شویم و بپا خیزیم.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها