کد خبر: 553825
تاریخ انتشار :

ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره یمن را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نيوز، ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیشتر ائتلاف عربی به مسائل مربوط به شیوه تدوین گزارش و تکیه تیم کارشناسان (وابسته به سازمان ملل) به اطلاعات گمراه کننده و تایید نشده اشاره کرده بود و این رویکرد در تدوین گزارشات باعث شده که این گزارش عینی و بی‌طرفانه نباشد.

این ائتلاف در این بیانیه همچنین مدعی شد: ائتلاف عربی به طور کامل پایبند به این است که عملیات نظامی‌اش با اصول قوانین بین‌المللی بشردوستانه در تعارض نباشد.

ائتلاف عربی اعلام کرد: این ائتلاف در روزهای آتی پاسخ حقوقی مفصلی درخصوص آنچه که در این گزارش آمده است، ارائه خواهد کرد. این ائتلاف به همکاری با تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های ذی‌ربط سازمان ملل در مورد درگیری‌ها در یمن ادامه می‌دهد.

گزارش سازمان ملل که در روز سه‌ شنبه منتشر شد، احتمال داده است که آمریکا، فرانسه و انگلیس در جنایات جنگی در یمن از طریق ارائه تجهیزات و اطلاعات و حمایت لجستیک به ائتلاف سعودی مشارکت داشته باشند.

در این گزارش از متوسل شدن به گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان به عنوان یک شیوه جنگی سخن به میان آمده است.

کارشناسان سازمان ملل ائتلاف سعودی را به کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی و محروم کردن عامدانه آنها از غذا در کشوری که با خطر قحطی رو به رو است، متهم کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها