کد خبر: 553830
تاریخ انتشار :

اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور کلمبیا علیه ونزوئلا

اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور کلمبیا علیه ونزوئلا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، در پی استقرار نیروهای نظامی ونزوئلا در مرز کلمبیا، تنشها بین این دو کشور همسایه اوج گرفته است.

چند روز پیش نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، دستور داد نیروهای مسلح این کشور درخصوص حمله احتمالی از سوی کلمبیا به حالت آماده‌باش درآیند. فرمان او مبنی بر انجام مانور نظامی در مرز کلمبیا، باعث عصبانیت وزیر خارجه کلمبیا شده و او این اقدام را "تهدیدی علیه ثبات منطقه" خواند.

ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا طی اظهاراتش خطاب به یک رادیوی محلی مدعی شد: "آن‌ها (ونزوئلا) نباید درباره موشک‌ها در منطقه مرزی رجزخوانی کنند و به جای هزینه برای موشک‌ها، باید از مردم ونزوئلا محافظت کرده و به آن‌ها غذا بدهند".

این رئیس‌جمهور در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش گفت: "این، راهی ناپسند برای مسخره کردن مردمی گرسنه است، که با صحبت در مورد موشک‌ها، به رجزخوانی پرداخته شود".

کلمبیا با ونزوئلا بیش از دو هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و این دو همسایه طی دهه گذشته، مکررا با قطع روابط دیپلماتیک، در تنش به سر برده‌اند.

به گفته رئیس‌جمهوری کلمبیا، این کشور به خود اجازه نخواهد داد تا توسط مانورهای نظامی تحریک شود.

کلمبیا یکی از مقاصد مهاجران ونزوئلایی بوده که در گریز از بحران سیاسی و اقتصادی این کشور به آنجا رفته‌اند و حدود 1.4 میلیون ونزوئلایی، ساکن این کشور هستند. بحران مذکور در ونزوئلا سبب کمبود غذا و دارو شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها