کد خبر: 554282
تاریخ انتشار :

جزئیات نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره

جزئیات نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز در نشست امروز که ریاست دوره‌ای آن را عراق بر عهده خواهد داشت، درباره هشت موضوع اصلی و در راس آنها مساله فلسطین گفتگو خواهد شد. این موضوع شامل بررسی تحولات سیاسی مساله فلسطین، اجرای طرح صلح عربی، تحولات و شهر قدس اشغالی و اقدامات متجاوزانه اسرائیل در این شهر، بررسی تحولاتی چون شهرک‌سازی‌ها، دیوار حائل، انتفاضه، اسرا و پناهجویان فلسطینی، آنروا و توسعه در فلسطین اشغالی و نیز حمایت از بودجه کشور فلسطین است.

همچنین قرار است وزرای خارجه کشورهای عربی تحولات کشورهای سوریه، لیبی و یمن، مساله جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی، ابعاد مختلف اتخاذ یک موضعگیری یکپارچه در برابر نقض حاکمیت عراق توسط نیروهای ارتش ترکیه، حمایت از صلح و توسعه در سودان و سومالی، مساله تروریسم جهانی و راه‌های مقابله با آن، حفاظت از امنیت ملی کشورهای عربی و مبارزه با تروریسم و نیز ارتقای ساختار مبارزه با این معضل در کشورهای عربی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

علاوه بر اینها، وزرای خارجه حاضر در نشست امروز روابط این کشورها با آفریقا، اروپا، روسیه، کشورهای آسیای میانه، چین، هند، ژاپن، کشورهای آمریکای جنوبی، کاندیداها برای پست‌های مختلف در سازمان ملل و دیگر موسسه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مربوطه، حمایت از آوارگان داخلی کشورهای عربی و به شکل ویژه آوارگان عراقی را بررسی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها