کد خبر: 554295
تاریخ انتشار :

در سخنرانی روز عاشورا

اشرف غنی: دشمنان وحدت شیعه و سنی را هدف گرفته اند/ عبدالله: عاشورا مظهر وحدت مردم افغانستان است

اشرف غنی: دشمنان وحدت شیعه و سنی را هدف گرفته اند/ عبدالله: عاشورا مظهر وحدت مردم افغانستان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نيوز، مراسم گرامیداشت روز عاشورا با حضور شخصیت های برجسته دولت افغانستان از جمله اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت‌ ملی برگزار شد.

اشرف غنی افزود: دشمنان کشور با انجام جنایت‌هایی، وحدت ملی ما را نشانه گرفته، اما شهروندان افغانستان با آگاهی و شعور بلند سیاسی به مساجد اهل تشیع رفته و به جماعت نماز ادا کرده و پیام دادند که شهروندان افغانستان به عنوان یک پیکر واحد در کنار هم قرار دارند.

رئیس جمهور عنوان کرد: هر تهدیدی که متوجه شهروندان شیعه و هزاره افغانستان باشد، من به عنوان رئیس‌جمهوری کشور، یک شیعه و هزاره خواهم بود.

غنی وحدت ملی را یگانه سرمایه ملی در افغانستان دانست و گفت: امام حسین (ع) به یک عامل وحدت، نقطه اتصال و الگوی هم‌پذیری برای ملت افغانستان و همه مسلمانان تبدیل شده است.

رئیس جمهوری افغانستان در این مراسم گفت: در میان همه آشوب‌ها امام حسین (ع) نماز ظهر عاشورا را ادا کرد و مسیر تاریخ را تغییر داد. او به تنهایی به میدان رفت، اما اکنون دیگر تنها نیست، مبارزه امام حسین (ع) امروز یک مکتب، یک چراغ، یک راه و یک معلم بزرگ آزادی و آزادگی برای همه نسل‌ها و عصرها به شمار می‌رود.

غنی بیان کرد؛ ویژگی‌های تاریخی عاشورا سبب شده تا این واقعه از همه مرزها عبور کرده و به یک پیام ماندگار برای بشریت تبدیل شود، این حرکت بزرگ و تاریخی باید در مراکز علمی و نهادهای تحقیقی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

او افزود: امروز در افغانستان همه مسلمانان و همه پیروان مذاهب از این رویداد بزرگ تجلیل می‌کنند. امام حسین (ع) به یک نقطه اتصال و الگوی هم‌پذیری برای ما مبدل شده و این همپذیری در بین همه کشورهای اسلامی بی نظیر و نمونه است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان نیز در سخنرانی گفت: عاشورا مظهر وحدت مردم افغانستان است.

رئیس اجرایی گفت: در افغانستان عاشورا روز مظهر وحدت مردم افغانستان و شیعه و سنی در کشور ما است هر چه قدر دشمنان در گذشته کوشیدند، تا تفرقه را در بین مردم ترویج کنند، اما مردم بیدار ما از این روز با وحدت تجلیل می‌کنند.

عبدالله به عنوان یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: امیدواریم به برکت این ماه نوحه و عزاداری آرزوی دیرینه مردم که تحقق صلح و برگزاری انتخابات عادلانه و همه‌شمول است تحقق یابد و شهروندان ما در سایه‌ی آرامش و امنیت گام‌های مطمئن را در راستای توسعه و رفاه بردارند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها