کد خبر: 554816
تاریخ انتشار :

اذعان اندیشکده آمریکایی به موفقیت‌آمیز بودن راهبرد ایران در قبال ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه اینترنتی اندیشکده آمریکایی «استراتفور» با انتشار گزارشی به موفقیت آمیز بودن راهبرد ایران در قبال سیاست فشار حداکثریِ آمریکا اذعان کرد.

در گزارش منتشرشده که با لحن ضد ایرانی همراه است، آمده: «در طول سه ماه گذشته درگیری ایران و آمریکا از کمپین فشار حداکثری علیه تهران فراتر رفته و به اقدامات «تحریک آمیز!» از سوی ایران رسیده است. تهران در حالی که زخم خورده است، اما سر تعظیم فرود نیاورده و با تحمل تحریم‌های واشنگتن، در حال نشان دادن این مسأله به ترامپ است که قصد ندارد هیچ کدام از درخواست‌های آمریکا را تا زمان کاهش تحریم‌ها بپذیرد.»

این پایگاه در ادامه این پرسش را مطرح می‌کند که: «اکنون پرسش اینجاست در سایه احتمال گفت و گوها، کاخ سفید متکی بر تحریم‌ها خواهد بود یا فشار حداکثری خود را به منظور رسیدن به آنچه می‌خواهد، دو برابر خواهد کرد؟»

استراتفور در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «کاخ سفید به اشتباه تصور می‌کرد سیاست سرکوب ایران طبق فشار حداکثری، تهران را وادار خواهد کرد تا در برابر خواسته‌های آمریکا به منظور دستیابی به یک توافق سختگیرانه‌تر و همه جانبه -در راستای محدود کردن بلندپروازی‌های هسته‌ای و منطقه‌ای این کشور- تسلیم شود.»

در این گزارش همچنین با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در ایران از جمله تورم و کاهش صادرات نفتی، آمده است: بانک مرکزی ایران در ماه‌های اخیر با مدیریت توانست ارزش پول ملی را ثابت نگه دارد.

استراتفور همچنین نوشت: «علاوه بر اینکه دولت ایران توانست بحران اقتصادی را در سه ماه گذشته در داخل کنترل کند، به نظر می‌رسد موفق شده است تا اعصاب ترامپ را بلرزاند. پس از آن که ایران در ۱۲ مه و ۱۳ ژوئن، متهم شد به چندین نفتکش حمله کرده است، در تاریخ ۲۰ ژوئن، یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرد.

در پایان این گزارش آمده است: در نهایت اولا ایران نشان داد که قادر است تنگه هرمز را تهدید نظامی کند. همچنین، (راهبرد ایران) بی میلی ترامپ را برای درگیر کردن آمریکا در جنگی دیگر در خاورمیانه برملا کرد. افزون بر اینها، راهکار تحریمی علیه ایران، به‌جای آنکه قدرت‌های اروپایی را به آمریکا نزدیک‌تر کند، سبب شد تا تهدید تهران علیه یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی جهانی، کاخ الیزه را بر آن دارد تا به دنبال راه حل دیپلماتیک باشد و مسیر را برای سفر غیرمنتظره محمد جواد ظریف به «بیاریتز» فرانسه (برای شرکت در نشست گروه هفت) هموار کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها