کد خبر: 556136
تاریخ انتشار :

مکرون به روحانی: همین حالا با ترامپ دیدار کنید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه «الشرق» قطر در سرمقاله دیروز خود به قلم «ماجد الانصاری» با عنوان « ایران در میان حملات ابقیق و نشست‌های نیویورک »، پاسخ‌های حیرت آور نیروهای یمنی به تجاوزهای عربستان و ملاقات‌های رئیس جمهور ایران با سران غرب در نیویورک را نشات گرفته از موضع‌گیری سنجیده ایران در مناقشه با آمریکا دانست.

در این یادداشت آمده است: علی رغم اینکه ایران دست داشتن در حملات به تاسیسات نفتی عربستان را به طور مستمر تکدیب می‌کند، اما دنیا آن را یک تشدید تنشی خطرناک می‌خواند که قواعد بازی در منطقه را تغییر می‌دهد.

نویسنده حملات یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو را که کاهش نیمی از تولید نفت عربستان را به همراه داشت باعث شکنندگی وضعیت امنیتی بخش انرژی در منطقه خواند و افزود: این حملات همچنین نشان داد که تهران آماده عبور از خطوط قرمز درباره امنیت جهانی انرژی است.

به نوشته الشرق، «اما به جای اینکه محصول این اتفاق پاسخی قاطع علیه ایران باشد خلاف آن را شاهدیم. روحانی این هفته وارد نیویورک شد و با رهبران غربی ملاقات می‌کند و بیشتر اظهارات آمریکا درباره جلوگیری از جنگ با ایران است.این مسئله چگونه قابل توضیح است؟».

نویسنده آنچه را شدت بخشیدن به اوضاع (منطقه) توسط ایرانی‌ها خواند، یک ماجراجویی بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: اما واضح است که ایرانی‌ها در دوره اخیر رفتارهای سیاسی پیرامون خود را خوب سنجیده‌اند و به سه نتیجه اصلی رسیده‌اند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها