کد خبر: 556318
تاریخ انتشار :

جزئیات دیدار وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل

جزئیات دیدار وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از شبکه خبری المنار، سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان و گفت‌وگوی آن‌ها درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و تحولات بحران‌های منطقه خبر داد.

گوترش روز دوشنبه با اعلام تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه اعلام کرده بود اولین جلسه این کمیته طی هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل اطمینان داد، ساختار این کمیته موجب خروج از درگیری‌ها و حرکت به سوی راه حلی می‌شود که تمامی خواسته‌های مشروع مردم سوریه را برآورده می‌کند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود اعضای کمیته قانون اساسی سوریه به شکل نهایی تعیین شده و فورا فعالیت‌های این کمیته آغاز می‌شوند.

نصر الحریری، رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه نیز در گفت‌وگو با الشرق الاوسط اظهار کرد: این هیئت در دیدارهای خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گام‌های لازم پس از تشکیل کمیته قانون اساسی را بررسی می‌کند.

حریری در ادامه نسبت به حصول پیشرفت در روند سیاسی ابراز امیدواری کرده و گفت: در حال حاضر همکاری‌ها برای اتخاذ گام‌های بعدی و تشکیل نشست کمیته در دست انجام هستند.

رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه اعلام کرد که این هیئت طی دو روز آینده با گوترش نشستی برای بررسی روند برگزاری کمیته قانون اساسی و چگونگی اجرای سایر بندهای قطعنامه ۲۲۵۴ خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال گسترده جهانی از تشکیل کمیته قانون اساسی گفت: با گی‌یر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه درباره گام‌های بعدی گفت‌وگو کردیم. گام اول ارائه گزارشی از سوی فرستاده سازمان ملل به شورای امنیت خواهد بود و امیدواریم شورا از این اقدام حمایت کند تا گام بعدی در هفته‌های آتی برداشته شود.

حریری افزود: کمیته درباره مسائل مهم قانون اساسی سوریه گفت‌وگو خواهد کرد تا قانون اساسی جدیدی تدوین شود. این اقدام افق‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

او در ادامه بر لزوم بررسی موضوع اول یعنی دولت انتقالی و مساله انتخابات تأکید کرد.

حریری افزود: یک نشست در سطح وزرا درباره سوریه تشکیل خواهد شد. چالش فعلی جامعه جهانی مساله ادلب و آزادی فوری زندانیان است.

از سوی دیگر، کمیته بین‌المللی کوچک در سطح وزرا امروز نشستی درباره مساله سوریه و حمایت از کمیته قانون اساسی تشکیل خواهد داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها