کد خبر: 556434
تاریخ انتشار :

ادعای نظامی چدید فرانسه علیه سوریه + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز و به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه امروز جمعه با تکرار اتهامات و اهی و بی اساس آمریکا درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی گفت که این مسئله را باید روشن شود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه فرانسه در این خصوص آمده است: در خصوص استفاده احتمالی از تسلیحات شیمیائی (در سوریه) باید روشنگری شود. ما به سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیائی اطمینان داریم.

این درحالیست که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دیشب و در جریان نشست خبری در نیویورک مدعی استفاده دولت «بشار اسد» از سلاح‌های شیمیایی شده بود.

ادعاهای وزیرخارجه آمریکا علیه دولت سوریه در شرایطی مطرح شده بود که تا کنون در گزارش‌های متعددی گروه‌های تحت حمایت غرب به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم شده‌اند از جمله سال گذشته عناصر موسوم به کلاه سفید که تحت حمایت انگلیس قرار دارند، به طراحی سناریوی استفاده دولت از سلاح شیمیایی در سوریه متهم شدند و پس از آن نیز «هیثم ابو سعید» کمیسر کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه به نقش گروه موسوم به «کلاه‌سفیدها» در متهم‌سازی دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور اذعان کرد.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها