کد خبر: 556712
تاریخ انتشار :

نخست وزیر انگلیس اتهامات ارتباط مالی با زن آمریکایی را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به برخی خبرها پیرامون ارتباط مالی با یک تاجر زن آمریکایی، انجام هرگونه تخلفی را در مورد اعطای کمک مالی تکذیب کرده است.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده‌ بودند که این زن تاجر با نام «جنیفر آرکیوری» در زمانی که بوریس جانسون شهردار لندن بود، برای شرکت تجاری خود از نهادهای دولتی انگلیس کمک مالی گرفته بود و همچنین در برخی سفرهای تجاری همراه با جانسون بوده است.

با این حال تخلف و اتهامات وارد شده به نخست وزیر انگلیس مرتبط با عدم اجرای قانون اعلام منافع و مزایای شخصی از اجرای پروژه‌ها و قراردادها و روابط با اشخاص در زمان مسئولیت‌های پیش از نخست وزیری است و حال بوریس جانسون به دلیل اعلام نکردن این منافع مورد انتقاد قرار گفته است.

جانسون در گفتگویی ضمن رد هرگونه تخلفی گفت: منفعتی در کار نبود که بخواهم اعلام کنم.

جانسون همچنین طرح برخی اتهامات در ارتباط با پنهان کاری را از سوی کسانی عنوان کرده که در تلاش برای جلوگیری از اجرای برگزیت هستند.

با این حالی برخی دیگر از رسانه‌ها از جمله روزنامه تایمز گزارش اولیه درباره اعلام نکردن منافع کمک شهردار ی لندن به شرکت آمریکایی «آرکیوری» در زمان جانسون را تائید کرده و گفته‌اند که آرکیوری بیش از صد هزار پوند کمک مالی از جانسون دریافت کرده بود، اما جانسون هیچ گاه چنین چیزی را اعلام نکرده بود.

گفته شده در حال حاضر پرونده تخلف احتمالی بوریس جانسون در این زمینه به پلیس ارجاع شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها