کد خبر: 556726
تاریخ انتشار :

ذوالنور: برخی می خواهند از زیر بار شفافیت به غبار پناه آورند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مجبتی ذوالنور در جلسه عصر امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۷۵ اظهار داشت: زمانی که طرح شفافیت آرای نظام تقنینی مطرح شد، محمدعلی وکیلی در توضیح این طرح گفت که نمایندگان به این طرح رای دهند تا دهان یاوه گویانی که می گویند در مجلس ۱۵۰ نفر چیزی را امضا می کنند و ۵۰ نفر رای می دهند، بسته شود.

وی ادامه داد: خطاب وکیلی یا عام است و یا مورد خاص دارد، اگر عام است شامل نمایندگان هم می‌شود و ما جزء این توهین محسوب می شویم اما اگر عام نیست بگوید که منظورش نمایندگان نبوده است اما وقتی بیان عمومی می‌شود، مردم و دهها هزار نفری که کار مجلس را نقد کرده اند، مورد خطاب وی قرار گرفته اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: وانگهی چون این اظهارات عام است ممکن است نمایندگان را هم شامل شود چرا که تعداد متعددی از همکاران ما مصاحبه کردند و همین گله را از عدم شفافیت مجلس مطرح کردند.

وی متذکر شد: برای نمونه دو هفته گذشته طرح شفافیت آرا که بنده طراح آن بودم، برای آن ۱۷۳ امضا جمع آوری کردم اما در صحن مجلس دو فوریت آن ۶۹ رای و یک فوریت آن ۵۸ رای آورد و این آراء هم در رسانه ها و هم در تابلوی مجلس اعلام می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: ممکن است البته برخی از کسانی که مجلس را نقد می کنند، در اظهارات خود مواردی را رعایت نکنند اما نباید پاسخ حرف بنده، توهین عام باشد و همه نقدکننده ها را شامل شود.

ذوالنور افزود: بنده انتقاد دارم و این چه حرفی است که بگوییم دهان یاوه گویان بسته شود چرا که ما موکل مردم هستیم و مردم ولی نعمت ما هستند و وظیفه ما تامین منافع آنان است و مردم باید نظارت داشته باشند و بپرسند که وقتی که نماینده ای موضوعی را امضا می کند چرا هنگام رای گیری، به آن رای نمی دهد؟

وی گفت: نمایندگان باید پاسخ دهند که آیا امضای آنان بدون مطالعه بوده یا آنکه اگر دلیل دیگری دارند باید آن را شفاف کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: بنده به رای مثبتی که نمایندگان به یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی دادند، احترام می گذارم اما این طرح شفافیت جدید به علت آنکه نهادهایی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان را هم در آن وارد کرده ایم، شورای نگهبان آن را رد می کند و گاهی اوقات صرفا وسیله ای برای تطهیر خودمان است که از زیر بار شفافیت دوباره به غبار پناه آورند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها