کد خبر: 558157
تاریخ انتشار :

آیت الله علم‌الهدی: شدیدترین جنگ دشمن، کشیدن دین از زیر پای مردم و جوانان است

آیت الله علم‌الهدی: شدیدترین جنگ دشمن، کشیدن دین از زیر پای مردم و جوانان است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انسان در زندگی باید دارای عفت باشد و این عفت یک مسئله عمومی است، انسان عیاش و بی‌پروا، ذلیل‌ترین انسان‌ها است.

امام‌جمعه مشهد، با بیان اینکه در زندگی اگر می‌خواهید دین و آبرو داشته باشید باید دو بند را محکم در کنار خود نگه دارید، یکی اینکه نباید شکم‌باره بود و دیگر اینکه نباید بنده غریزه باشیم، عفت در زندگی را لازمه تحقق تقوا، عنوان کرد.

آیت‌الله علم الهدی در خطبه دوم گفت: نکته قابل‌تأمل و توجه همه مردم، به‌خصوص جوانان، وضعیت خاص انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر مورد بی‌سابقه‌ترین تهاجمات چندضلعی دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی و نظام ما در یک محاصره و حمله شش‌ضلعی دشمن با همه امکانات قرار دارد.

وی ادامه داد: ضلع اول این جنگ‌ها، جنگ اقتصادی است، در سال‌های اخیر بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی در چارچوب فشار حداکثری انجام شد و سفره مردم ایران را نشانه گرفتند.

امام‌جمعه مشهد ضلع دوم این جنگ را، جنگ شناختی- ادراکی علیه مردم و متدینان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی توصیف کرد و گفت: کوچک‌ترین نقطه‌ضعف مدیران و مسئولان انقلابی را بزرگنمایی می‌کنند و اگر چیزی پیدا نکنند دست به تهمت و افترا می‌زنند.

آیت‌الله علم الهدی سومین و سنگین‌ترین ضلع این جنگ را، جنگ روایت‌ها برای تحریف وقایع برشمرد و اظهار کرد: تهاجم عظیم چندجانبه رسانه‌ای برای تحریف وقایع به‌طوری که جنایات و سفاکی‌های رژیم گذشته را به شکل خدمت در کتاب و هنر و رسانه جلوه دهند و این خیلی خطرناک است.

وی ادامه داد: چهارمین ضلع این جنگ، این است که سخت‌ترین جنگ‌های نیابتی را به صورت امنیتی و تروریستی در اطراف ما به وجود آوردند و بر ما تحمیل کردند و ادامه می‌دهند.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: سهمگین‌ترین جنگ دیپلماتیک برای شکستن جریان ائتلاف مقاومت و تفرقه‌افکنی بین کشورهای دوست و همسایه با جمهوری اسلامی ایران، پنجمین ضلع این جنگ است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به جنگ فرهنگی، متذکر شد: شدیدترین جنگ فرهنگی که رهبر انقلاب، اول از آن به تهاجم فرهنگی، سپس شبیخون و در آخر ناتوی فرهنگی تعبیر کردند، برای لاابالی کردن جوانان این مملکت با کشیدن دین از زیر پای مردم و جوانان در حال انجام است.

وی بیان کرد: در حالی این اضلاع ۶ گانه دشمن، انقلاب را محاصره کرده که در گذشته هر کدام از این‌ها در کشورهای دیگر زمینه‌ساز انقلاب‌های رنگی و از هم پاشیدن ملت‌ها بوده اما باطل‌السحر همه این توطئه‌ها امام حسین (ع) و کربلا است که باعث مقاومت ما شده است.

امام‌جمعه مشهد با ذکر این مطلب که ما امام حسین (ع) داریم و در تمام جنگ‌های دشمن مقاومت می‌کنیم، پیاده‌روی اربعین را در تاریخ اسلام بی‌نظیر و پاسخ به تمام این جنگ‌ها و توطئه‌ها بیان کرد.

آیت‌الله علم الهدی افزود: امام حسین (ع) و کربلا یک رمز آسمانی است که دشمن را نگران کرده، امسال خواستند این قصه را تضعیف کنند اول یک قائله با کمک مزدوران خودشان در عراق راه انداختند و حتی در لباس روحانی یک جاسوس اسرائیلی فرستادند، اما خدا با یک عکس رسوایشان کرد.

وی به هجمه دشمنان به جریان پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: الآن هم رسانه‌هایشان شروع کرده‌اند که مردم نروید آنجا غذا و بهداشت نیست شلوغ است، چون این جریان را در تضاد با منافع استعماری خودشان می‌بینند.

آیت‌الله علم الهدی به حضور پرشور ایرانیان در راهپیمایی اربعین هم اشاره کرد و گفت: اگر چه در سامانه سماح حدود سه میلیون نفر ثبت‌نام کردند اما خیلی‌ها بدون ثبت‌نام در این سامانه الآن در راهپیمایی اربعین حضور دارند و آمار ایرانی‌ها از مرز چهار میلیون گذشته است.

وی ضمن قدردانی از خدمات خالصانه نهادهای دولتی و مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین، گفت: هفته قبل هم عرض کردم کسانی که نذر قضا شده برای امام حسین (ع) دارند به این موکب‌ها بدهند، کمک کنید به این موکب‌ها، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی هم مانع‌تراشی نکنند و زمینه را برای برگزاری و کمک‌رسانی هر چه باشکوه‌تر این جریان ارزشمند فراهم کنند.

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: از همان اول کسی نتوانست پیش‌بینی کند که آخر جریان امام حسین (ع) چه می‌شود، حرکت اربعین هم روزی تمام دنیا را شیفته امام حسین (ع) و اربعین می‌کند و این چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها