کد خبر: 559171
تاریخ انتشار :

احداث مسیر جدید پیاده روی اربعین در شلمچه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، موعود شمخانی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از آنجا که اربعین با فصل گرما مصادف شده سازمان منطقه آزاد اروند طرح های عمرانی برای آسان سازی عبور زائران اربعین حسینی در شلمچه در نظر گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این طرح اظهار داشت: در این راستا علاوه بر اجرای طرح کف پوش گذاری مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی در شلمچه ، در ۲ طرف جاده شلمچه نیز درختکاری می شود.

شمخانی افزود: در این طرح موکب ها با فاصله ۳۵۰ متری از یکدیگر پیش بینی شده ضمن اینکه عملیات اجرایی کف پوش مسیر طبق اقلیم منطقه و برای مدیریت ترافیک ۲ طرف اجرا

می شود.

وی با اشاره به اقدام انجام شده سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: اصلاح دوربرگردان‌ برای روان سازی تردد زائران ، نظافت و تسطیح لکه‌های محدوده سایت گمرک و ایجاد دالان بتنی ورودی سایت گمرک شلمچه از جمله اقدامات منطقه آزاد اروند در این راستا بوده است.

شمخانیافزود: در امتداد مسیر دسترسی فرعی به موکب های مستقر در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه به طول تقریبی چهار کیلومتر مسیر پیاده روی احداث شده است.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران می باشد که در اربعین امسال شاهد بیشترین تردد زائران بعد از مهران بوده است.

شلمچه همچنین تنها گذرگاه اختصاصی زائران خارجی است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها