کد خبر: 559319
تاریخ انتشار :

در خواست مخبر سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر کره شمالی

در خواست مخبر سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر کره شمالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، توماس اوجی کوئینتانا، مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی گفت، نقض حقوق بشر در این کشور بسیار زیاد و ادامه‌دار است. حقوق بشر باید بخشی از مذاکرات و گفتگوها با دولت این کشور به ویژه در زمانی باشد که صلح در معرض خطر قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این باورم که بررسی مساله حقوق بشر و وضعیت آن برای مردم این کشور یک مساله اصلی برای ثبات هرگونه توافق خلع سلاح اتمی و صلحی با دوام در شبه جزیره کره و فراتر از آن است. من از اختلاف نظرها و خطراتی که بررسی مساله حقوق بشر در مذاکرات دشوار خلع سلاح اتمی کره شمالی به وجود می‌آورد، آگاه هستم. اما راه‌های عملی برای انجام آن وجود دارد.

مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر کره شمالی همچنین دولت این کشور را بابت تداوم انکار آن در سفر وی به کره شمالی مورد انتقاد قرار داد و گفت: فقدان دسترسی به این کشور خود، نقض قوانین بین‌المللی است. تعهدات و الزامات کره شمالی بر اساس منشور سازمان ملل است.

کره شمالی یکی از بدترین کشورها در زمینه نقض حقوق بشر است و این نقض‌ها شامل سوءاستفاده‌های جنسی، شکنجه، بازداشت صدها هزار تن در زندان‌های سیاسی و اعدام در ملا عام است. پیونگ یانگ این اتهامات را درباره نقض حقوق بشر در کره شمالی رد می‌کند و ‌آنها را تلاشی با حمایت آمریکا در براندازی دولت این کشور می‌داند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها