کد خبر: 559323
تاریخ انتشار :

یک کارشناس لبنانی تشریح کرد:علت نارضایتی سعودی‌ها از سعد حریری چیست؟

یک کارشناس لبنانی تشریح کرد:علت نارضایتی سعودی‌ها از سعد حریری چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، جونی منیر، کارشناس لبنانی اظهار کرد: عربستان و برخی طرف های داخلی مایلند سعد حریری از نخست وزیری استعفا دهد.

وی گفت: اقدام بحرین و عربستان در بیرون بردن اتباع خود از لبنان، حامل برخی معانی و پیام هایی با مضمون نارضایتی از سعد حریری و نیز اعمال فشار بر حزب الله و ایران است، به این معنی که عربستان، سعد حریری را به طرفداری و تمایل یافتن به حزب الله متهم کرده است و اکنون روابط خوبی بین حریری و ریاض وجود ندارد هرچند این موضوع علنی نشده، اما کاملا ملموس است.

تماس حریری با فرانسه و آمریکا

این کارشناس لبنانی افزود: در جریان ناآرامی های دو روز اخیر، سعد حریری با رئیس جمهور فرانسه و وزیر خارجه آمریکا تماس گرفت و هر دو طرف با توجه به شرایط حساس منطقه ای مخالفت خود را با استعفای او اعلام کردند.

فرانسه و آمریکا در عین حال تاکید کردند نباید با معترضان با شدت برخورد شود ، در مقابل برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان مشوق استعفای سعد حریری هستند اما باید در نظر داشت که این کشورها تاثیرگذاری بسیار اندکی دارند به ویژه اینکه حریری اکنون بیشتر با طرف آمریکایی وفرانسوی مرتبط است.

منیر ادامه داد: با توجه به وضعیت مالی و اقتصادی دولت، امکان تشکیل دولت دیگر بسیار دشوار و پرخطر است . دولت کنونی باید به کار خود ادامه دهد هرچند حتی اهل تسنن و مسیحیان نیز به وضوح ناراحتی و نارضایتی خود را از سعد حریری اعلام کرده اند.

جونی منیر در ادامه این مصاحبه در مورد حمایت نجیب میقاتی، فواد سنیوره و تمام سلام سه نخست وزیر سابق لبنان از سعد حریری گفت: این حمایت ظاهری است و چه بسا هر یک از این سه به دنبال نخست وزیری مجدد هستند، این سه نفر بیشتر به گزینه عربستان مبنی بر استعفای حریری تمایل دارند و استعفا را فرصتی برای خود می دانند.

وی سپس با تاکید بر اینکه اعتراضات مردمی دو روز اخیر به پشتوانه هیچ حزب و یا گروه سیاسی انجام نگرفته است گفت: چنین اعتراضاتی قدرت ادامه ندارند بلکه چنانچه تظاهرات از سوی یک حزب و یا گروه قوی ساماندهی و حمایت شود، می تواند ادامه پیدا کند بنابراین انتظار می رود این اعتراضات فروکش کند البته باید دید در مهلتی که سعد حریری دیروز تعیین کرد چه اتفاقی خواهد افتاد.

جونی منیر در عین حال گفت: با توجه به خشم و نارضایتی مردمی چنانچه خواسته های آنان تحقق نیابد، پیش بینی می شود روند امور به سمت ناآرامی و ادامه تظاهرات پیش برود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها