کد خبر: 559661
تاریخ انتشار :

انحلال وزارت اطلاع رسانی لبنان در راستای اصلاحات

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابر اعلام شبکه المیادین، یکی دیگر از تصمیمات جلسه امروز هیئت دولت لبنان تعیین هیئت های ساماندهی برق، ارتباطات، ناوبری هوایی است.

سرعت بخشیدن به فعالیت های تولید برق و تصویب پروژه های مرحله نخست نشست "سیدر" در فاصله سه هفته، از دیگر مصوبات نشست هیئت دولت لبنان است.

همچنین هیئت دولت لبنان تصمیم گرفت با اعمال مالیات بر بانک ها در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰۰ میلیارد لیره لبنانی برای کشور تامین می کند.

قرار شد پیش نویس بودجه نیز در چارچوب مهلت قانونی آن به پارلمان ارجاع داده شود.

یک سال پیش به پیشنهاد دولت فرانسه و با پیگیری امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور اجلاس پاریس ۴ (سیدر) با حضور نمایندگان ۳۷ کشور و ۱۴ سازمان بین‌ المللی برای کمک مالی به لبنان و سرمایه‌گذاری در این کشور برگزار شد.

این در حالی است که "سعد حریری" نخست وزیر لبنان پس از این جلسه خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: صدای شما شنیده شد و اگر انتخابات زودهنگام خواست شما باشد، من در این خصوص از شما حمایت می‌کنم؛ تصمیم‌های امروز ما به مثابه ما گام اول است.

وی با اشاره به اتخاذ گام هایی برای مبارزه با فساد و خودداری از اعمال هیچ گونه مالیات جدید بر مردم تأکید کرد، باید اعتماد ملت لبنان را دوباره جلب کرد.

نشست هیئت دولت لبنان امروز به منظور بررسی طرح اصلاحات اقتصادی سعد حریری در کاخ "بعبدا" تشکیل شد و طرح ۲۴ ماده ای پیشنهادی حریری را تصویب کرد.

در پی ناآرامی های اخیر در لبنان که از شامگاه پنجشنبه آغاز شده است، سعد حریری از تنظیم یک طرح اصلاحات اقتصادی با ۲۴ بند برای برون رفت از بحران کنونی خبر داد؛ این طرح امروز در هیئت دولت بررسی و تصویب شد.

به گفته حریری این طرح پاسخگوی تمام خواسته های مردم نیست اما در تحقق برخی خواسته های آنان موثر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها