کد خبر: 560043
تاریخ انتشار :

سایت صهیونیستی: ترامپ در مورد حمله اسرائیل به مواضع ایران چه کرد؟ / اسرائیل کاری بکند، ایران هر روز قدرتمندتر می‌شود

سایت صهیونیستی: ترامپ در مورد حمله اسرائیل به مواضع ایران چه کرد؟ / اسرائیل کاری بکند، ایران هر روز قدرتمندتر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت صهیونیستی: ترامپ در مورد حمله اسرائیل به مواضع ایران چه کرد؟ / اسرائیل کاری بکند، ایران هر روز قدرتمندتر می‌شود

به گزارش نامه نیوز، قدرت نمایی نظامی ایران در مدت اخیر در منطقه و جهان و همچنین بلاتکلیفی رژیم صهیونیستی در زمینه تشکیل یک دولت ائتلافی باعث شده اسرائیلی‌ها به شدت نسبت به ایران احساس نگرانی کنند و در این باره مقالات و گزارش‌های بسیاری بنویسند

اخیرا یک وبگاه صهیونیست به نام "وای نت نیوز" در گزارشی از قدرت روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس گفت و تاکید کرد که اگر اسرائیل با همین سیاست تند در مقابل ایران قرار بگیرد شکستش حتمی است.

شکست اسرائیل در مبارزه نظامی و لوجستیکی با ایران

نویسنده گزارش با اشاره به قدرت نمایی نیروهای نظامی کشورمان در مقابله با عربستان و همچنین پهبادهای ایالات متحده آمریکا تاکید دارد که در داخل سوریه هم با اینکه رژیم صهیونیستی چهار سال تلاش کرد و با بمباران مناطق مرزی و کمک به مخالفان دولت بشار اسد(رئیس جمهور فعلی سوریه) سعی کرد برنده بازی لوجستیکی سوریه شود، اما باز این ایران و دولت اسد بود که پیروز میدان گردیدند.

نویسنده مقاله مدعی است ایران به خصوص حملات یک ساله هوایی اخیر اسرائیل به سوریه را با تهدید عربستان جواب داده و نشان داده است که اگر صهیونیستها به متحد ایران دست درازی کنند، ایران هم متحد آنها را هدف قرار می‌دهد.

شکست اسرائیل در عرصه دیپلماسی؛ ترامپ و آب سرد بر پیکر صهیونیستها

شکست دیگر اسرائیل در عرصه دیپلماسی بود. نتانیاهو بسیار امیدوار بود با توجه به نفوذی که روی ترامپ دارد، ایالات متحده را قانع کند که به ایران و تجهیزاتش حمله کند اما قدرت نمایی ایران باعث شد ترامپ محتاط در زمینه جنگ از این سیاست عقب نشینی کرده و طرح اسرائیل را رد کند. نویسنده مقاله مدعی است این اقدام آمریکا برای اسرائیل نتانیاهو بسیار شوکه کننده بود چرا که انتظار نداشت رئیس جمهوری که به شدت تحت نفوذ نتانیاهو بوده است این چنین در مقابل او قرار بگیرد. نویسنده همچنین مدعی است آمریکا با حمله خود اسرائیل و موتلفین منطقه‌ای آن (حتی بدون شراکت نیروهای آمریکایی) به مواضع ایران مخالفت کرده است.

وای نت نیوز در ادامه تاکید دارد که زمانی آب سردی بر پیکر اسرائیل ریخته شد که ترامپ در خواست ملاقات حضوری با رهبر معظم انقلاب را داشت اما حتی رئیس جمهور روحانی هم از دیدار او امتناع ورزید. این به اسرائیل نشان داد نمی‌تواند به آمریکا متکی باشد. این اوج ضعف دستگاه دیپلماسی آمریکا در مورد ایران بود. نشانه‌های دیگر این بی‌اعتمادی زمانی بیشتر شد که ترامپ بدون اعلام قبلی نیروهای خود از سوریه را بیرون کشید و پشت کردها را در مقابل ترکیه خالی کرد. این یعنی به آمریکای ترامپ نمی‌شود زیاد اطمینان داشت.

نویسنده مقاله مدعی است با پایان احتمالی جنگ سوریه و کردها و نفوذ ارتش سوریه در شمال، احتمالا نفوذ ایران در این مناطق بیشتر شود و این بدین معنی است که جمهوری اسلامی ایران به نوعی برتری لوجستیکی در مرز اسرائیل از طریق ایجاد ائتلاف مثلث ایران - سوریه - حزب الله می‌رسد. مثلثی که می‌تواند برای رژیم صهیونیستی مرگبار باشد.

اسرائیل باید در مقابل ایران چه سیاستی پیش بگیرد؟

نویسنده مدعی است اکنون دولت جدید اسرائیل دو راه پیش روی خود دارد: یا مانند دولت‌های اخیر سطح تنش را در منطقه بالا ببرد و از طریق تهدید نظامی و ایجاد ائتلاف سعی کند که به مواضع ایران ضربه بزند که این سیاست عملا جواب نمی‌دهد چرا که مشخص شده ایران در طول این سالها دائما قدرتمندتر شده و نسبت به اسرائیل دست برتر را پیدا کرده است.

راه‌حل دوم این است که رژیم صهیونیستی موضع ملایم‌تری بگیرد. نویسنده مدعی است اگر اسرائیل از طرفی در عین تجهیز نظامی و نشان دادن آن با ترکیه و روسیه مذاکراتی را داشته باشد می‌تواند به طور غیرمستقیم بر روی ایران هم تاثیر گذاشته و حداقل از طریق قدرت و نفوذ روسیه و ترکیه از نفوذ ایران در شمال سوریه جلوگیری کند. راه‌حل دیگر هم این است که اسرائیل به نوعی آمریکا و غرب را به سمت نوعی توافق هسته‌ای و بین‌المللی دیگر با ایران هدایت کند تا از این طریق قدرت و نفوذ ایران کمی کمتر شود (چون از بعد خروج آمریکا از برجام قدرت‌نمایی ایران در منطقه بیشتر شده است).

این سایت صهیونیست در انتها مدعی است با توجه به شرایط موجود راه‌حل اول عملی‌تر از راه‌حل دوم است و بهتر است دولت جدید رژیم صهیونیستی این سیاست را پیگیری کند.

منبع:خبرفوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها