کد خبر: 560171
تاریخ انتشار :

سید حسن نصرالله: لبنان در شرایط حساسی به سر می‌برد

سید حسن نصرالله: لبنان در شرایط حساسی به سر می‌برد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به وضعیت فعلی در لبنان اشاره کرده و آن را حساس خواند و خواهان آن شد که همه در این شرایط مراقب اعمال و گفتار خود باشند.

وی گفت: روز شنبه بعد از آغاز جنبش مردمی که جنبشی محترم و دور از طایفه‌گرایی و فراحزبی است سخنانی را ایراد کردیم که برخی شیاطین و رسانه‌های خلیجی و غیر خلیجی تلاش کردند طور دیگری وانمود کرده و از آن بهره برداری کنند. من گفتم این جنبش مردمی به هیچ حزب یا سفارتی وابسته نیست. این یک جنبش مردمی است که از فرقه‌ها و مناطق عبور می‌کند و درد مردم را بیان می‌کند. برخی رسانه‌ها از روز اول تلاش کرده‌اند به دروغ بگویند من تظاهرکنندگان را تهدید کرده‌ام. ما از تظاهرکنندگان خواسته‌ایم که به احزاب اجازه موج سواری بر روی ناآرامی‌ها و سوء استفاده از اعتراضات را ندهند.

نصرالله ادامه داد: من از هواداران حزب‌الله خواستم در این تظاهرات شرکت نکنند به این دلیل که در این صورت تظاهرات رنگ و وجهه حزب‌الله به خود می‌گرفت و برخی که به دنبال سوء استفاده از موضوع هستند مساله را جور دیگری وانمود می‌کردند و تظاهرات مردم را سیاسی و حزبی کرده و باعث ایجاد مشکلات بعدی می‌شدند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اتفاقات روزهای اخیر که نتیجه جنبش مردمی است دستاوردهای مثبتی داشته است که باید حفظ شود و مسئولیت آن بر عهده همه مردم است. دستاورد اول آن این بود که دولت را مجبور کرد بودجه را بدون مالیات و عوارض تدوین کند که این در تاریخ لبنان بی سابقه است. دستاورد دیگر این جنبش مردمی این است که دولت را مجبور به اعلام اصلاحات در کابینه و دیگر نهادهای دولتی و تدوین قانون استرداد اموال غارت شده کرد که رویدادی به شدت مهم است گرچه برخی تلاش کردند آن را کم اهمیت جلوه دهند.

وی گفت: ما اجازه نمی‌دهیم وعده‌هایی که دولت برای اصلاحات داده اجرا نشده باقی بماند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها