کد خبر: 560250
تاریخ انتشار :

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: قالیباف لیست مشترک با اصولگرایان نمی‌دهد و مستقل وارد انتخابات می‌شود/ فهرست واحد اصولگرایان تصوری بیش نیست

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: قالیباف لیست مشترک با اصولگرایان نمی‌دهد و مستقل وارد انتخابات می‌شود/ فهرست واحد اصولگرایان تصوری بیش نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: قالیباف لیست مشترک با اصولگرایان نمی‌دهد و مستقل وارد انتخابات می‌شود/ فهرست واحد اصولگرایان تصوری بیش نیست

به گزارش نامه نیوز، حضور محمد باقر قالیباف برای انتخابات اسفند 98 با توجه به تحرکات انتخاباتی وی و موضگیری‌هایی که در چند ماه اخیر داشته است، موضوعی دور از ذهن نیست. برخی خواب پوشیدن ردای ریاست مجلس را بر تن وی دیده‌اند و برخی رهبری جریان سوم از سوی وی را می‌پسندند. شهردار اسبق تهران با دعوت از جوانان برای حضور در عرصه انتخابات مجلس یازدهم در تابستانی که گذشت بار دیگر تلاش کرد تا گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت او به قدرت را در عرصه عمومی ایجاد کند. حضوری که ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین آن را قطعی می‌ داند، البته نه در مقام نامزد برای انتخابات یازدهم مجلس بلکه برای ارائه لیست جداگانه در جریان اصولگرایان.

قالیباف با اصولگرایان فهرست مشترک نمی‌دهد

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبر فوری در این خصوص می‌گوید: حضور آقای قالیباف در انتخابات مجلس با توجه به اظهاراتشان نسبت به فراخوان جوانان و توجه به این مهم در انتخابات پیش‌رو، دور از ذهن نیست و در واقع امری بدیهی و به اعتقاد من قطعی است، اما اینکه خودشان بخواهند نامزد مجلس شوند را بعید می‌دانم. لذا فکر می‌کنم کار در نهایت به دادن یک فهرست مشترک با اصولگرایان نیانجامد.

وی در تشریح این نظر خود گفت: با توجه پیشینه آقای قالیباف و فعالیتهای دوران گذشته ایشان، بعید می‌دانم با برخی از طیف‌های اصولگرا بخواهد وحدت کند و احتمال اینکه بخواهند مستقل وارد شود و فهرست جدا بدهد، زیاد است.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین ادامه داد: اشکال کلی انتخابات‌های ما این است که متاسفانه انتخابات حول محور اشخاص مدیریت یا سازماندهی می‌شود، در حالی باید حول محور احزاب باشد . اینکه گفته شود لیست قالیباف یا لیست خاتمی یا فلان شخص سیاسی از عمده اشکالاتی است که وجود دارد، مادامی این نوع تفکر هست فکر می‌کنم مجالسی که تشکیل می‌شود، متناسب با شان نظام و مردم نیست. حتی رییس جمهوری که انتخاب می‌شود همین گونه است، امیدوارم روزی به جای شخص محوری حزب محوری بتواند تعیین کننده کننده انتخابات باشد .

رئوفیان درباره اینکه پیش از این وحدت اصولگرایان حول محور اشخاصی همچون مرحوم مهدوی کنی بوده است، گفت: آن زمان هم حول محور مرحوم مهدوی کنی نبود، حول محور جامعه روحانیت به عنوان یک تشکل سیاسی بود، ولی چون چهره شاخص این جامعه، مرحوم مهدوی کنی بود انگونه برداشت می‌شد. معتقدم جامعه روحانیت به عنوان محور می‌تواند هم در تحقق استراتژی حداکثری موثر باشد و هم طیف‌های اصولگرا امکان انسجام بیشتری حول این تشکل پیدا خواهند کرد تا بخواهد حول محور شخص به وحدت برسند.

نمی‌توانم قالیباف را لیدر جریان سوم بدانم

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید آقای قالیباف قابلیت تشکیل جریان سوم در کشور را دارد؟ گفت: معتقدم باید صدای سومی در کشور پدید بیاید، ولی هیچکدام از اینها را نمی‌توان به عنوان لیدر و رهبری پیدایش چنین جریانی و در واقع صدایی در کشور نام ببرم.

فهرست واحد اصولگرایان تصوری بیش نیست

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در خصوص آخرین اخبار از وحدت اصولگرایان و روند فعالیتهای انتخاباتی آنها گفت: کار سخت است چراکه به هر حال انتخابات بسیار مهم است. به جرات می‌توان گفت نسبت به انتخابات گذشته حساسیت های بیشتری و دقت های بیشتری را باید به خرج داد، به همین دلیل فکر می‌کنم هم رسیدن به وحدت و ارائه یک فهرست واحد تصوری بیش نیست.

لیست سلبی حزب اسلامی ایران زمین برای انتخابات

وی در مورد فعالیت‌های حزب اسلامی ایران زمین برای انتخابات گفت: ما در حزب، کمیته پاکسازی و سالم سازی محیط پارلمان را تشکیل دادیم و عمده همت ما این است که ببینیم که چه کسانی به درد مجلس نمی‌خورند چراکه معتقدیم بی جهت اشغال کردن جایگاه نمایندگی مردم توسط این افراد آسیب به مردم و نظام است، لذا اینها را شناسایی به مردم معرفی می‌کنیم و به مردم می‌گوییم که به اینها رای ندهید. این کمیته، ارزیابی عملکرد نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار که اکنون برای حضور در عرصه انتخابات اراده کرده‌اند را در دستور کار دارد.

رئوفیان ادامه داد: تلاش می‌کنیم نمایندگانی را که نتوانستند درصد قابل قبولی از وظایف نمایندگی خود را انجام دهند و با دروغ پردازی ها رای از مردم گرفتند و یا با حمایت اسپانسرها به مجلس رفتند را در راستای روشنگری و تنویر افکار عمومی شناسایی و به مردم معرفی کنیم .

منبع:خبرفوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها