کد خبر: 560572
تاریخ انتشار :

پیش‌بینی «عبدالله عبدالله» از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان و یکی از نامزدان ریاست جمهوری این کشور اظهارداشت که این انتخابات در دور اول تمام است اما منتظر پایان شمارش آرا توسط کمیسیون انتخابات خواهد ماند.

قرار است نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 23 آبان ماه سالجاری اعلام شود.

عبدالله به بی.بی.سی گفت که اعلام نتایج انتخابات افغانستان بر اساس انتظارهایی که وجود داشت باید در 24 ساعت پس از برگزاری به اطلاع مردم می‌رسید اما چنین نشد.

وی درباره اعتماد به کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان نیز گفت: بازشدن قفل یکی از اتاق‌هایی که در آن دستگاه‌های فنی قرار داشت، سوال برانگیز بود، در روز انتخابات نیز فهرست رای دهندگان نادرست بود و بسیاری از مردم از دادن رای محروم شدند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان در نشست شورای وزیران نیز تاکید کرد که شفافیت انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است.

عبدالله با اشاره به موضوع صلح و انتخابات نیز گفت که باید از هر فرصت برای تامین صلح استفاده شود اما از شفافیت انتخابات نباید غافل شد.

وی افزود: انتخابات شفاف در افغانستان سبب نجات مردم سالاری، روند دموکراسی و تأمین ثبات در این کشور می‌شود و خواستار حفظ استقلال کمیسیون‌های انتخاباتی هستیم.

روزهای ابتدایی انتخابات افغانستان، تیم «دولت ساز» نیز مدعی برنده شدن اشرف غنی در دور نخست انتخابات بودند.

به هر حال، رهبران حکومت وحدت ملی و رقبای ریاست جمهوری کنونی افغانستان نیز در پنج سال گذشته چالش‌های بسیاری داشتند و در شرایط کنونی نیز به نوعی خود را برنده انتخابات می‌دانند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها